Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Working Girl


Väggklockan
Ball Clock, prylsamlaren Uten.Silo av Dorothy Becker, hyllan Self av Ronan and Erwan Bouroullec, hängaren Hang it all och skrivbordsstolen Aluminium Chair av Charles & Ray Eames (Bilder: Vitra), bord Tavolo XZ3 från Magis (Bild: Nordiska Galleriet), skrivbordslampa Tolomeo från Artemide (Bild: Artemide Store), väggkalender Nava Wall från Hay (Bild: Bo Bedre)

Nu är hemmafruleken slut - igår gjorde jag min första arbetsdag på drygt tio månader. Visst skulle jag gärna vara hemma och njuta av vårvädret lite till med sällskap av härliga barn och goda grannen Maria - men nu är det min tur att dra mitt strå till jämställdhetsstacken och låta maken njuta av ledighetens sötma.

Inredningsfanatiker som jag är började jag dock genast drömma om ett mer stylish kontorslandskap - resultatet ser ni här ovanför. Mycket vitt med färgglada accenter och gott om designklassiker från Vitra skulle göra arbetsdagen roligare. Alla får ett rejält skrivbord som egentligen är ett matbord och var sin skrivbordsstol med stort S. Som rumsavdelare använder vi coola hyllan Self som samtidigt rymmer förvaring. När vill ni börja jobba? :-)


Kommentarer:

Åh, ja det var med blandad skräck o förtjusning som man gjorde avkall på mammaledigheten o började jobba igen. Skönt att vara "vuxen" igen och träffa kollegor men aaaaah vad man saknade att sitta med dottern o bara vara! Tycker din arbetsplats ovan ser riktigt trevlig ut!! Jag sitter gärna med i ditt kontorslandskap! =)

Ha en finfin dag!

kram Marie

2009-04-15 @ 08:35:41

Med den möbleringen kan jag börja jobba idag! Precis så skulle jag vilja ha det på mitt kontor. Det går visserligen redan i vitt med lite färgklickar men inte en designmöbel så långt ögat når :)

2009-04-15 @ 09:00:50

Läckert! Vi funderar på att göra om i vår arbetshörna och här hittade jag ju massa med inspiration! Och väggkalendern är ju såå snygg! Kram

2009-04-15 @ 10:07:01

Igår hade jag gärna bytt med dig men idag går det bättre. Fast klockan är bara 10 så det hinner nog ändras :-). Oj, oj vilken fin prylsamlare...och väggkalender. Vi ses!

2009-04-15 @ 10:48:25
Mia

Eames-krokarna finns på min lista - så härlig! Men jag gillade den där prylsamlaren med.



Barnvagnsparkering i badrummet? Haha, ja så är det.



Kram Mia

2009-04-15 @ 11:26:49

Läckra saker, skrivbordslampan får gärna flytta hem till mig!

Ha en bra dag!

Kram Rebecka

2009-04-15 @ 11:39:27

Mycket fint där! Vi (läs jag) funderar på att göra i ordning vårat kontor/datarum hemma.

Förstår att det är blandade känslor när man ska börja jobba igen.



Sv. Har faktiskt tänkt på att sätta bordet mot bänken men då är det kortsidan av bordet som i så fall blir mot bänken... för att vrida på bordet ser inte snyggt ut. Då blir det så uppträngt mot vindskyddet... altanen är nästan 50 kvm på den sidan. Funderar vidare... :)

2009-04-15 @ 11:46:08

Verkligen fint kollage och snygga prylar...

Lycka till på jobbet!

Kram Sofie

2009-04-15 @ 11:53:53

Ja i rätt och trevlig miljö så går det i alla fall lite lättere att jobba...

Kram

2009-04-15 @ 13:16:23

Vilka snygga saker! =)

2009-04-15 @ 19:00:19

Helt klart skulle man rent visuellt trivas alldeles utmärkt på den arbetsplatsen.

2009-04-15 @ 22:57:05

Lycka till med börja-jobbandet! Jag antar att du var trött i fredags?!



Den där prylsamlarhyllan tyckte jag var så ful första gången jag såg den, men nu känner jag att den inte bara börjar bli snyggare, utan även faktiskt verkar rätt praktisk. Hm.

2009-04-21 @ 09:59:44

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...