Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Gladsaker - December


1. Glaskupa från Trendkompagniet, Wasabi Home - 2. Renljusstake, House Doctor (Bild: Bo Bedre) - 3. Zinkskylt La Cuisine, Wasabi Home - 4. Glasvaser, Wasabi Home - 5. Bambukorg, Wasabi Home - 6. Kruka i returgummi från Dacarr, Wasabi Home - 7. Ekbricka, ByNord  - 8. Julstjärnor i skinn, ByNord - 9. Lampa 6631 Luxus av Christian Dell från Kaiser (Bild: Bo Bedre) - 10. Virkade kuddar, Wasabi Home - 11. Kudde med lövtryck, ByNord - 12. Krokar Hang On av Thomas Alken, PP Möbler - 13. Vedkorg i returgummi från Dacarr, Wasabi Home - 14. Bricka Mother & Child av Alexander Girard, Vitra - 15. Tray Table, Hay (Bild: Bo Bedre)

Nu är det hög tid för decembers lista på gladsaker. Den här gången har jag något omedvetet dragits till prylar med lite mer naturnära karaktär. Föga förvånande med det rådande "naturliga" stilidealet. Många av sakerna kommer från en nyöppnad svensk webbshop vid namn Wasabi Home som har ett bra urval av produkter för både hem och trädgård. Att de dessutom värnar om eko-design, fair trade och närproducerat ger extra plus i kanten.

Bland övriga produkter förtjänar den kitschiga ljusstaks-renen från House Doctor och grymt sköna retro-lampan Luxus ett särskilt omnämnande. Även bordet Tray Table från Hay gör mig lite extra glad liksom den sköna hängaren Hang On med knoppar i olika träslag. Till sist vill jag uttrycka lite beundran för danska ByNord som verkligen lyckas göra saker som ligger rätt i tiden. Speciella - utan att bli konstiga. Vill ha! :-)


Kommentarer:

Jättefina gladsaker! Jag föll direkt för Hays brickbord! Precis som jag fallit för By Lassens Kubusljusstake, där finns ju en viss likhet! Trots att jag är mer för det raka gillar jag också lampan!

2009-12-17 @ 00:11:16

Vad många fina gladsaker du visar! Alltid lika mysigt med månadens gladsaker :-)! Hoppas att du får en riktigt bra dag! KRAMAR!

2009-12-17 @ 08:53:20

Jättefina saker, jag gillar speciellt bordet från Hay!

Fint det är med all snö vi fått:)

2009-12-17 @ 10:06:40

Jag vill ha ALLT! Nä, jag förespråkar ju måttfullhet i julklappsköpandet, men kudden med löven och hängaren var riktigt fina.

2009-12-17 @ 10:31:20

Hej, jag igen. Du, har du hittat den där solsticketändsticksasksfodralet (haha, jag vet vilket ord jag ska ta nästa gång vi leker hänga-gubbe!) i Malmö? Vet du var man kan köpa det i närheten? Tack /C.

2009-12-17 @ 10:33:57

Så många frestande gladsaker. Kudden med löven och glaskupor tycker jag om, och och och.



Idag är det -10, ska promenera och köpa julpapper.

Dags att slå in klapparna jag köpt.

Kalaset var sååå kul igår, behöver lite luft idag!

2009-12-17 @ 10:41:54

Mycket fina saker=) Just nu synd att vi inte ska ha julklappar i år för annars hade jag satt upp allt på önskelistan. Ha en härlig dag

Kram

2009-12-17 @ 14:42:20

Vilka fina saker! Vill verkligen ha ALLT!

Ha en fin torsdag!

2009-12-17 @ 15:23:02

Å så himla mycket fint!! Kul och inspirerande!

Kram Sofie

2009-12-18 @ 09:19:32

Renljusstaken är PRECIS i min smak... tack för tipset!!!

2009-12-22 @ 08:57:45

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...