Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Bokrea på Adlibris...


Bilder från Adlibris

Här kommer några boktips för er som kanske inte hunnit shoppa loss på bokrean än eller kanske funderar på att göra en beställning till (som jag till exempel). Dagens boktips: Under valnötsträdet av  Anna & Fanny Bergström, en mycket trevlig finstämd kokbok med många små guldkorn (129 kronor). Mera fredagsgourmet - är nog en av de mest använda kokböckerna här hemma, mycket gott och hyfsat enkelt (79 kronor). Den sista kokboken,  Julbordet, är uruselt timad  - vem vill tänka på julen nu? Men, jag köpte den i julas och den innehåller en komplett samling över alla klassiker som behövs på ett julbord, naturligtvis spetsat med det lilla extra då det är Lallerstedt som varit i farten (59 kronor)! Mitt sista tips: Jävla John...en sån bok som jag saknar när jag läst färdigt och nästan önskar att jag inte läst för att få läsa den igen för första gången - missa den inte...


Kommentarer:

Svar: Jag håller med dig. Här vinner lyx-varianten!



Tack för alla bra boktips!

Kram Emmy

2009-02-28 @ 10:23:28

sv: jag tror inte det men många kan nog tycka det:)

2009-02-28 @ 11:13:35
Storasyster

Utmärkta boktips! Jävla John är en av de roligaste (och lite sorgligaste böcker) som skrivits på senare tid! När man läser den önskar man att man varit med på den tiden......

2009-02-28 @ 14:20:10

Kröka och röka på är inget passande för bibliotekarier tycker jag. :-)

2009-02-28 @ 14:58:29
Storasyster

Eftersom vi inte arbetar i en miljö där vi själva kan tillverka våra njutningsmedel får vi nöja oss med att läsa och drömma om dem.....

2009-02-28 @ 18:54:32

Å, jag älskar boktips. Och "Mera fredagsgourmet" måste vi köpa - vi har gjort nästan allt i den första boken. Mmmm... Gott OCH enkelt. Kan det bli bättre?

2009-02-28 @ 19:35:46

Är sparsam med inköp, men blir intresserad av "mera fredagsgourmet", dessutom Jävla John, böcker som man vill ha olästa för att dom är så bra.... Mmm det väcker min nyfikenhet!

Väntar på schlagern, då ska jag sjunka ner ordentligt i soffan.

2009-02-28 @ 19:40:40
christel

Boktips!!

Vad glad jag blir.

Jag behöver snart inget annat än denna blogg, förutom kanske prylarna jag måste handla hela tiden.

Ska genast beställa Jävla John o Mera fredagsgourmet. Under Valnötsträdet har jag faktiskt och det är en väldigt trevlig bok.

Kram

2009-03-01 @ 16:18:48

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...