Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Bygglov - gör tvätten till en lek


En tvättstuga som gör mig glad (Foto: Sto-Cph, www.tv4.se)

Bygglov besökte igår Västervik för att göra om två gamla "skräprum" som en riktig samlarfamilj fyllt till bristningsgränsen. Det ena rummet skulle bli en tvättstuga och det andra rummet skulle inhysa arbetshörna och mycket förvaring. Inredaren Mija Kinning gjorde den här gången verkligen sitt jobb. Förutom de svarta vitvarorna - jag föredrar vita - är det en tvättstuga helt i min smak med vitt som bas kryddat med svart och knalliga kulörer - i det här fallet gult. Belysningen, spotlights på skena, och golvet, ett ljusgrått epoxygolv, som är konsekvent använt i båda rummen känns helt rätt i miljön. Även arbetsrummet blev enkelt, fint och funktionellt med massor av dold förvaring. Gillar du, precis som jag, skrivbordet? Här bjuder TV4 på ritningen. Med beröm godkänt för hela paketet och jag måste erkänna att jag är lite avis på alla förvaringsutrymmen och den generösa tvättstugan. Missade du programmet kan du se det igen på lördag kl 11.30. Det kan också ses i TV4 Replay.


Kombinerat arbets- och förvaringsrum. (Foto: Sto-Cph, www.tv4.se)

Kommentarer:
Storasyster

Samlarfamilj var ett kuligt ord! Jag känner mig verkligen tillhörig en sådan! Visst är det snyggt men jag vet i sjutton om jag vill visa rumpan i en plaststol???????? Det är nog inte många som kan sitta med stil i en sådan stol!

2009-01-29 @ 00:24:03

Skulle vara Malin(bloggrannen)då!

2009-01-29 @ 09:21:28

:-) Jag är inte heller såld på stolen. Tycker inte att den ser så skön ut, med sitt låga ryggstöd. De har nog mest valt den för att det snygga skrivbordet ska synas. :-)

2009-01-29 @ 09:23:01

Än en gång har Mija lyckats! Klockrent! Supersnyggt OCH praktikskt. Har aldrig hört talas om epoxygolv dock, tänkte på det efter programmet att jag måste kolla upp om det går o göra i vår källare.

2009-02-02 @ 14:35:01

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...