Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Mitt i prick, Carl-Johan!


Girig? Foto: www.re-tro.se

Såg Babel på SVT igår. Den underhållande författaren Carl-Johan Vallgren, som är aktuell med sin nya bok Kunzelmann & Kunzelmann, intervjuades. Har ni inte läst hans förra roman, Den vidunderliga kärlekens historia? Gör det! Otroligt bra! Nu ska inte det här bli något slags kulturblogg utan det roliga var att han gjorde några uttalanden som stämde väldigt väl in på den här bloggen. Han pratade om att det pågår en "stor girighet och ett frosseri". Att TV "...säljer in någon slags falsk livsstil...", "...alla ska leva som miljonärer och vara vinprovare, dricka dyra viner, och ha skitdyra råvaror, göra jättekomplicerad mat...", "...och så hela den här heminredningsporren". Mitt i prick på vår blogg! Här har vi skrivit om lammytterfilé, vinprovningar och frossat i inredningsdetaljer. Är vi miljonärer? Knappast - snarast minusmiljonärer. :-) Är vi giriga? Girig är kanske att ta i, men det finns onekligen en stark önskan efter nya saker. Visst är det han säger tänkvärt och ibland tycker jag att det vore otroligt skönt att inte bry sig så mycket om maten vi lagar, hur hemmen ser ut och vad vi har på oss. Hur viktigt är det egentligen? Inte särskilt. Vad är alternativet? Ett liv där jag bara köper det som är nödvändigt ? Inte alls lockande! Kommer jag att fortsätta frossa precis som tidigare? Absolut! :-)

Kommentarer:
Slösa gift med spara

Tänkvärt! Både av Carl-Johan Vallgren och av bloggaren.

2009-01-23 @ 04:57:38

Ibland får man försöka väga upp allt frosseri ytlighet med lite djup. ;-)

2009-01-23 @ 09:25:33

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...