Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Solens mat


Solens mat kan inhandlas på Adlibris. Olivoljan kan inhandlas på ICA. Denna gräsiga och peppriga olivolja rekommenderades av Bo Hagström vid en föreläsning hos munskänkarna i Lund - jättegod. (Bild: Maria)

Tänk dig Italien - soligt, varmt, ett bord med rödvitrutig duk och en bastklädd vinflaska. Du sitter i skuggan och har beställt in en Cervello d'abbacchico - det låter ju så gott! Tja, det hade du kanske inte gjort om du haft boken "Solens mat - en matreseguide till Italien" av Bo Hagström i din hand. In kommer nämligen en ragu på hjärna från dilamm.  Boken införskaffades som en present till några goda vänner men när jag bläddrat lite i den kom jag på att den nog passade bättre i min egen bokhylla. För precis som titeln lovar "Solens Mat - En matreseguide till Italien" - så är boken just en en matreseguide och ingen receptbok. Du får massor av tips på vad du ska köpa och var, både mat och vin. Boken täcker regionerna Toscana, Umbrien och Lazio och ger dig de detaljer du behöver för att göra en matresa à la TV-programmet "Solens mat". Bo Hagström har blivit min favorit TV-kock, inget skrik och stök, bara italiensk mattradition, bellissimo! Vännerna då? De får en kokbok av Paolo Roberto istället, "Mina fastrars mat" .


Jag har placerat min blogg i Lundbloggkartan.se!

Kommentarer:
Storasyster

Bra val! Att behålla Hagströms boken för eget bruk och ge bort Paolo Roberto! Flera av mina bekanta som fått tips om bloggen berömmer den och tycker att den är smakfull! Jag håller med! Fortsätt så tjejer!

2009-01-25 @ 19:40:04

Jag älskar oxå Solens Mat programmen! Har ingen av Bosses böcker men dock båda Solens Mat CD-skivorna. Jag älskar Italien och italiensk musik :-D

2009-01-26 @ 09:17:08

Vi ska till Italien i sommar och jag funderar på att skaffa CD-skivorna så att vi kommer i rätt stämning på vägen ner :-)

2009-01-26 @ 09:40:23
Marie

Vad heter intromusiken till Solens mat och vem sjunger.

2009-11-04 @ 17:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...