Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Trädgården i mars


För och efter gräsklippningen. Zappa undrar var allt det goda gräset tog vägen.

Här söderöver har det varit superhärlig vår i två dagar och jag har skyndat ut i trädgården för att göra det som måste göras...Det jag gör i mars är: Klipper ner prydnadsgräs, drar det första ogräset, gödslar häcken med kogödsel, alla  prydnadsträd får benmjöl sen klipper och putsar jag lite på det som behövs. Det går faktiskt ganska fort (liten trädgård) så jag får massor av tid över till det viktigaste: NJUTA av solen och alla fina vårblommor!

Kommentarer:

Ja, nu ska det torra och vissna bort även här! Dessvärre går det inte på en timma... många rabatter och stenpartier... men det är så skönt väder, så vi njuter av sol och blommor under tiden.

2009-03-21 @ 15:53:48

Javisst är det härligt med solen och våren...

Jag känner hur energin kommer springande och det är en skön känsla!

Kramen.

2009-03-21 @ 18:08:52

mm hon kanske letade råttor i det höga gräset innan;)

2009-03-21 @ 18:48:02

Ja, nu är det snart dags för mig också att börja pyssla i trädgården!



kram

2009-03-21 @ 22:19:33

Underbart med krokusen! Vi har bara "fritt växande" lökar (dvs inte i lä vid vägg), så vi får nog vänta ett tag till innan det lyser i rabatterna.

2009-03-22 @ 06:59:04

Jag var ute i går och plockade upp nerfallna björkkvistar som vi har massor av - och upptäckte att ogräset minsann har haft vår länge och växt och frodats. Uuuujjj det blir till att rensa - nästa helg, eller nåt!

2009-03-22 @ 20:10:33

Vi var ute idag och klippte häcken och beskar äppelträdet. Ska köpa benmjöl och gödsel jag med och klippa alla rosor osv osv... tur att det kom lite snö på eftermiddagen så det inte gör något om jag gör resten nästa helg.



/Nina

2009-03-22 @ 20:33:44

Prydnadsgräs kan man inte få för mycket av!



Jag hade en vit katt när jag var liten, Snövit hette han :)

2009-03-23 @ 10:53:58

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...