Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Gladsaker i maj


1.
Trådlös telefon 'alessiphone'' av Stefano Giovannoni för Alessi (Bild: Designboom) - 2. Kakfat från Rocket St George - 3. Utemöbler Roxö av Ola Wihlborg för IKEA - 4. Färgglada kuddar från Day (Bilder: Residence) - 5. Kubus-ljusstake av Mogens Lassen (Bild: Paustian) - 6. Takpendel Plugged av Broberg & Ridderstråle för Muuto - 7. Ljusstake Tromp av Chris Slutter för Spectrum (Bild: Bo Bedre) - 8. Kudde Jensen från Sen-Sen - 9. Bokstäver från danska Okholm's (Bild: Bo Bedre)

Tiden bara flyger iväg. Det har blivit ny månad med god marginal och därmed dags att välja ett gäng nya saker som väcker mitt habegär. Äntligen har det släppts en stylish trådlös telefon som nog skulle bidra till höjd telefonräkning - Alessi gör ingen besviken. Det enkla kakfatet på fot från Rocket St George hade gärna fått toppas av en jordgubbstårta på sommarens födelsedagar. Utemöblerna Roxö från IKEA är ännu en fullträff från vår svenska stolthet. Där skulle jag gärna sitta och trängas med maken ljumma sommarkvällar när barnen somnat. De färgglada, mönstrade kuddarna från Day ger färg och hemtrevnad både åt inne- och utesoffor. Min kärlek till Muuto har jag bedyrat flera gånger om. Efter släppet av enkla takpendeln Plugged blir den ännu större. Tromp är en modern variant på kandelabern som gärna får slåss om platsen på matbordet med klassiska ljustaken Kubus - som äntligen finns i vitt. Att pixlar används som inspiration har vi sett prov på flera gånger. Nu finns de även på coola kudden Jensen från danska Sen-Sen. Sist har jag valt att ta med några trendiga bokstäver - här i en färgglad variant som lyckas kännas lite ny i bokstavdjungeln.

Kommentarer:

Jättefina saker! Kuddarna var häftiga! Ha det så bra!

2009-05-12 @ 22:25:18
Mia

Härlig inspiration! Gillar kubljusstaken särskilt mycket..:)



Kram Mia

2009-05-12 @ 22:32:17

Tack för dina fina ord!

När inspirationen kommer tillbaka är det dags att göra om lägenheten till min, då ska det fixas kan jag lova :)

2009-05-12 @ 23:56:39

Mycket snyggt där! Det som ögonen faller på är ljusstakarna, lampan och telefonen!

2009-05-13 @ 00:14:53

Många snygga saker...Kubusljusstaken,lampan och telefonen får gärna komma hem och bo hos mej=)ja,det andra också!



kram

2009-05-13 @ 00:23:28

Så mkt fint! Gillar alla sorters kakfat (särskilt med kakor på!!) och jensenkudden drar verkligen ögonen till sig!

2009-05-13 @ 02:12:43

Gillar verkligen telefonen, riktigt snygg. Typiskt att vi precis har köpt nya...

2009-05-13 @ 09:04:32

Snygga prylar du har valt ut! Jag är också kär i Jensens alla kuddar, mums!

2009-05-13 @ 10:14:07

Härligt kollage som vanligt, läckrar saker du snokat reda på.



Telefonen var ju läcker men va fasen man använder ju bara mobilen idag, funderar på att säga upp min hemmatelefon.



Kram och ha en härlig dag!!

2009-05-13 @ 11:11:05

Den där gröna färgen på kuddarna är jag svag för. Och kakfat på fot är jag på jakt efter, på Tradera ett sånt gammalt fint. :)

2009-05-13 @ 12:04:07

härliga prylar...gillar taklampan jättemycket!! kanonfin :)

ha en fin dag

2009-05-13 @ 13:32:06

Oj vad många härliga gladsaker!! Rubriken lockade verkligen till läsning & den stämde till 100%. :-) Mitt Ha-begär ökade drastiskt i & med din lista! Bokstäverna älskar jag - vet inte varför min förälskelse är så stor just till bokstäver & ord av olika varianter. Gillar även skarpt utemöblerna från IKEA. De skulle passa KANON till vår balkong. Ska jag kolla vidare på. KRAMAR!

2009-05-13 @ 14:20:25

Hej igen!

Jag blev så kär i Roxö-möblerna!! Var inne på IKEAs websida & letade efter dem. Hittar dem inte!!! Vet du om det var förra året eller ska de finnas denna säsong på IKEA?



Kram!

2009-05-13 @ 14:27:24

Fina pinaler! :-) Lampan gillar jag extra mycket, och kuddar är alltid rätt, på nåt sätt. Nästan oavsett hur de ser ut! (Herregud, märkte ni att jag rimmade? Rätt - sätt - oavsett. Det bor en poet i mig!) ;-)

2009-05-13 @ 17:04:05

Så tjusiga grejer! Jag gillade kuddhavet...jag är sugen på rosa-röda toner jag blir så glad då :)

Kramen.

2009-05-13 @ 18:50:51

Fina saker - jag gillar speciellt takpendeln från Muuto. Enkel elegans.

2009-05-13 @ 21:49:22

Telefonen skulle jag vilja ha. Ja taklampan och lite nytt från Ikea. Nog visar du gladsaker!

Ha en härlig dag!

2009-05-14 @ 07:29:16

Vilket härligt kollage! Bokstäverna ska jag kika lite närmare på.

2009-05-14 @ 11:19:06

IKEA har verkligen lyckats denna gång. Skulle helt klart kunna tänka mig de utemöblerna på vår uteplats!

2009-05-16 @ 21:12:02

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...