Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Röding till helgen?


Bild: Allt om mat

I mat-Marias frånvaro tänkte jag dela ut ett mattips inför helgen. Receptet på "Halstrad röding med pepparrotssmörsås och potatis- och jordärtskockspuré" är så gott att vi faktiskt lagat det vid två tillfällen de senaste veckorna. Dessutom är det populärt hos barnen (minus pepparrotssås - plus ketchup) vilket inte gör det hela sämre. :-) Eftersom vi inte hittade några jordärtskockor i butiken bytte vi dessa mot palsternacka. Vi lät dock bli att lägga dem i citron och pressade istället lite citron i purén. Vi hoppade också över rödbetorna och serverade istället med fräst sparris och salladslök tillsammans med körsbärstomat och ruccola. Efter tips från vår egen vinexpert drack vi en Pinot Gris från Alsace till. Kan varmt rekommenderas. Smaklig spis! :-)


Kommentarer:

Sv: Ja det är jag som har ritat :) Hehe tack så jättemycket!

2009-10-01 @ 09:32:06

Ser gott ut! Just pepparrot är väldigt gott till fisk! Bra när man kan byta ut och lägga till och ändå få ihop en bra symfoni av smaker! Mums!

2009-10-01 @ 12:55:53

Att bli matgäst hos er kvalar in på min önskelista tror jag ;) Låter gott som bara den !!!



K R A M // T i n a

2009-10-01 @ 17:15:55

Gud så gott! Jag älskar ju fisk men kan ha lite idétorka ibland på vad jag ska göra med den. Det här var ett toppenförslag!

2009-10-01 @ 18:17:41

Tror jag också vill bli matgäst hos er! Severas så mycket gott. När man har barn gäller det att "trolla" lite så det passar alla smaker. Det klarar ju ni galant! Kram och ha en skön kväll!

2009-10-01 @ 20:44:09

Röding är speciellt gott, men äts alldeles för sällan. Det får nog bli det inom kort. Men till helgen vankas bratwurst och sauerkraut (och kanske en öl också)!

2009-10-01 @ 22:49:52

Jag har spanat in det i kokboken oxå o varit sugen på att laga det men det har inte blivit av. Men om ni säger att det e så gott så måste det ju provas :-)



Trevlig helg!

2009-10-02 @ 09:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...