Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Inspirerande retrokänsla från väster

Bilder: Uncommon hos Etsy

Kikade igenom mitt alldeles eget sopberg i form av en överfull mailbox av nyhetsbrev och ramlade över lite inspirerande retroprylar från det stora grannlandet i väster. På de översta bilderna kan ni se några av Uncommons sköna prylar som finns att köpa hos Etsy. Fina klockor och speglar i härliga färger som känns retro, moderna och lite "eko" på en och samma gång. Kan det bli mer rätt? Dessvärre skickas de inte till Sverige, men för den som är mer lyckligt lottad än jag och inte är född med tummen mitt i handen känns det inte helt omöjligt att knåpa ihop själv. :-)

Även i USA verkar intresset för 1900-talets klassiska stolar i alla dess former vara outsinligt. Hos Inhabit finns det både kuddar, tavlor och annat att köpa med dessa fina tryck i sköna färger. Har man inte vägarna förbi USA kan de dock vara lite svårare att få tag på, men det är väl inget hinder för alla pyssliga heminredare? Det verkar göras tryck på löpande band hemma i stugorna - och med ett så fint mål i sikte kan till och med jag tycka att det vore värt besväret. ;-)

PS. Den här veckan tar jag lite bloggpaus. Maken har åkt till Japan och jag och flickorna till den inte fullt så exotiska men ack så mysiga sommarstugan. Lyckas nog inte hålla mig ifrån datorn helt - men om jag inte kommenterar lika flitigt som jag brukar så vet ni varför. :-) DS.


Bilder: Inhabit


Kommentarer:

Jag tvivlar ständigt på mitt eget minne, men har ni inte gjort om utseende på bloggen? Riktigt fint är det iallafall.

När jag ser vissa saker så får jag också tanken att det borde vara så lätt att göra själv. Men det blir liksom aldrig av. Jag vill vara pysslig men tror tyvärr inte att jag är det. Har alldeles för dåligt tålamod...

Angående mattan i mitt inlägg så ser det ju verkligen ut som den på Svenssons möbler. Det kanske är HAY som gör den runda då, för på Naturtex såg jag bara kvadratiska. Hur som helst så är den riktigt snygg!

/Jenny

2009-09-07 @ 09:44:24

Fina saker!



Tack för det, som vanligt =)



Ha det skönt och vila på...



Maliin

2009-09-07 @ 12:43:34

Vilka fina prylar!

2009-09-07 @ 14:03:59

Synd de inte skickar till Sverige. De där kuddarna var riktigt läckra! Kram Sandra

2009-09-07 @ 14:37:07

Men så fint ni fått det här inne!!! Vad sugen jag blir nu då... hmm!

Varianter på stolar har man sett en del, hade inte tackat nej till äkta vara ändå!

Stugan slår väl Japan med hästlängder ;) Ha det så mysigt!



2009-09-07 @ 18:26:38

Så fint med stoltrycken! Ha det så bra.

2009-09-07 @ 18:40:01

Vad skönt att vara i sommarstugan nu. Det skår nästan Japan... Fin uppdatering av bloggen!

2009-09-07 @ 20:04:38

ursäkta sent svar men tack för info om lampan (: jag får lov att investera den när jag blir äldre ;D förstår att du är nöjd med ditt köp!

2009-09-07 @ 21:10:16

Verkligen fina saker! Hade varit coolt med en stol med en kudde med bild på stolen i.

2009-09-07 @ 22:30:30

Vilka läckra kuddar! De gillar jag! Hoppas att du & flickorna får en mysig vecka i sommarstugan! Japan låter ju himla häftigt! Ha det så bra! KRAMAR!

2009-09-08 @ 13:11:03

Ha det så mysigt i stugan så kollar jag in de där kuddarna så länge!

Kram

2009-09-08 @ 14:59:11

Visst blir jag sugen på att trycka själv när jag ser de där fina kuddarna/tavlorna. Lägger till det på min lååånga lista med pyssel för regniga dagar... Roligare att göra själv än att köpa! :)



Tack för hjälpen med att välja färg till våra fönster. Uppskattade verkligen att få höra din åsikt! Jag kom också fram till att grönt skulle bli bäst.

2009-09-08 @ 22:11:53

Kuddarna och tavlorna tycker jag är lite kaxigt snygga! Det där lilla extra!



Hoppas ni får finväder i stugan, lättare att sysselsätta barnen då. Ta små promenader.



Vad snyggt och personligt ni har gjort här på sidan!

Ser att Thomas kommit med, vad kul att vara ett team!!!!

Lätt överskådlig indelning av kategorier!



Ha det så gott och kram!

2009-09-08 @ 23:42:25

Vilka läckra tavlor och kuddar, superfina! Ha en härlig vecka

Kram

2009-09-09 @ 21:42:46

Inte omöjliga att göra själv nej. Riktigt coola!



Ha en riktigt härlig vecka med barnen i er stuga och hoppas ni får fint väder! :)

2009-09-10 @ 00:50:14

Hej Malin,

nu är jag tillbaks i sverige igen...9 timmars tidsskillnad och lite snurrig i huvet..hm ( mer än vanligt)



Du bjuder på härlig inspiration som vanligt och själv är jag på jakt efter en orage klocka till köket, min verkar ha givit upp att ticka...



Hoppas du har en mysig vecka i sommarstugan!

2009-09-10 @ 06:27:25

Hejsan!



Oj vad fint det var här inne. Bra re-design, känns mer öppet :)



Hur är det annars? Allting flyter på. Hoppas på det.

We all love retro don't we :D Gillar kuddarna skarpt....



Ha en trelig inspirerande dag.

/ Anna Caroline

Design Studio 210

2009-09-10 @ 10:59:05

Åh, mycket fint i det inlägget! Jag skulle gärna ha en kudde eller två. Läckra!

2009-09-10 @ 23:00:03

Vilka läckra prylar! Kuddarna är ju fööör härliga! Hoppas ni har en fin lördag!

2009-09-12 @ 14:48:27

Hoppas de snart går att få tag i härifrån, skulle ju bli storsäljare! :)

2009-09-14 @ 14:06:47

Härlig inspiration:) Lite udda sådär!

2009-09-15 @ 14:34:28
Malin Inspiration & design

Gillar kuddarna och tavlorna jättemycket!

OM man ändå hade MER plats! och PENGAR!! :)



Kram

2009-09-17 @ 18:44:30

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...