Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Fredagsmys - I Nolita









Oj, vad litet tid det blir över på kvällarna när arbete, vardagsbestyr och OS-tittande är avklarat. Bloggen sköts lite med vänsterhanden i nuläget. Det är ju bara vinter-OS vart fjärde år och är man sporttoka så är man. Ha tålamod... så snart nästa veckas tillbakaflytt är avklarad och OS är slut ska jag återta min gamla bloggidentitet.

Lite fredagsmys måste vi i alla fall ha för att få den rätta helgkänslan. Idag åker vi till detta proffsinredda nyrenoverade tegelhus i Nolita, New York. Det finns få ställen jag hellre spenderar helgen på än i NYC. Det skulle vara Vancouver då. ;-) Jag gillar den sköna tyngden i inredningen, som inredarna själva kallar vintage modern. Trots att mycket av möbler och snickerier går i mörka kulörer gör stora fönster och vita väggar att det ändå inte känns murrigt. Mest gillar jag den skönt sammansatta sittgruppen i vardagsrummet, med vår egen stolhet Mathson representerad. Fönsterpartiet från detta rum in till den vackra matplatsen är också något extra. Ta ni en sväng på Manhattan så kollar jag in svenskarnas insats på dumburken. När ni kommer tillbaka firar vi Kallas andra guld med champagne. Heja Sverige och ha en riktigt trevlig helg! :-)










Bilder: Remodelista


Kommentarer:

Jag följer med dej Malin. Har du varit där får du vara min guide. Efter dag på stan så sjunker vi ner i soffan. Kanske kan glutta på OS????

Vilken bragd Anja Persson gjorde igår, fantastiskt!

Ha en skön helg. Kram Lissen

2010-02-19 @ 09:12:53

Puh... vilken tur att jag inte kom försent till detta fredagsmys...! Champagne i denna miljö... mmm... jag kan t.o.m tänka mig att följa OS där..:)

KRAM

2010-02-19 @ 09:30:55

Åhhh vilket underbart ställe. Kan gärna tänka mig en helg i NYC igen! Ja visst blir det mycket OS på kvällarna, men som sagt det är bara vart 4 år.

Ha en härlig helg

Kram

2010-02-19 @ 10:04:16

Helt underbart! Dom här bilderna ger mig lyckorus! Så snyggt.

Jag älskar svart och brunt ihop. Och dörrpartiet mellan vardagsrummt och matrummet, en sådan skulle man ha. Dom här bilderna måste jag bara spara.



Vad härligt att det snart är dags för flytt till ert eget hem! Antar att det är riktigt efterlängtat.



Ha en bra helg!

2010-02-19 @ 10:06:21

Jomenvisst följer jag med till denna underbara plats!

Ha en trevlig helg med myckt skumpa...

Kramen.

2010-02-19 @ 10:28:34

Inte mycket OS här inte... kollade på Anjas hopp på Youtube, för att vara uppdaterad! Men till NY hänger jag gärna med.

Trevlig helg till dig med!

2010-02-19 @ 13:03:38

Fantastiskt hem! Du är grym på att hitta fina hem världen över. Jag följer gärna med till New York och dricker champange! Ha en skön helg! Kram Sofie

2010-02-19 @ 13:57:37
Maria L

Jag stannar hemma idag då jag ska på ett ännu bättre fredagsmys (med OS) och bästa tänkbara sällskap! See you...

2010-02-19 @ 15:23:29

Tror jag går och lägger mej i sängen direkt:-)ser verkligen inbjudande ut för en tröttis som mej i kväll



Kram och ha en bra helg

2010-02-19 @ 19:46:41

Hinner jag? Vill ju gärna följa med till NY och känna storstadens puls, det var länge sedan sist! Jag bor gärna över i den här våningen med så fina saker som lampor, stolar och vackra fönster. Efter en dags shopping på Manhattan... jag har ju tillgodo ;) och jag tittar inte på OS... så vilar jag mig gärna på sängen med den goa fällen smuttandes på champagne!

Trevlig helg!

Irene

2010-02-20 @ 00:29:44

Jag åker mycket hellre till NYC än tittar på OS. Medans Irene smuttar på sin champagne under fällen så sitter jag i Mathson och värmer mig vid brasan, det kanske är lite kallt i NYC nu också? Fortsatt trevlig helg i snön!

2010-02-20 @ 16:11:51
Mia

Fina bilder:) Tack för dina alltid så goa kommentarer hos mig:) Jo Day kuddarna är svåra att hitta, det tycker jag med, mina kommer från grannlandet Norgen och en möblefirma! Stor kram Mia

2010-02-20 @ 17:22:08

Oj... jag blir alldeles matt av alla fina hem, vad ska man välja?

2010-02-21 @ 00:00:20

Fantastiska hus och bilder, som vanlit :-)



Hoppas ni har haft en bra helg!!!

2010-02-21 @ 22:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...