Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Hemlängtan

Vackra bruksföremål från Iris Hantverk

Hemlängtan hade både jag och Ebba igår när vi tillbringade kvällen/natten på Barnakuten. Efter nästan sex timmars lååång väntan och en rad svåra prövningar för vår lilla var väntan över. Med en rejäl dos antibiotika utskriven för att kunna kurera både öron- och lunginflammation (stackars liten) fick vi äntligen komma hem igen. Idag sover Ebba och mamma tittar på fina saker till både sig och liten. :-)

Hemlängtan är också namnet på en finfin webbshop med ett skönt och konsekvent sortiment som känns lite mer "tillbaka till naturen" än den genomsnittliga inredningsbutiken. Mycket av varorna är klassiska i en stil som alltid fungerar, men som kanske ändå är extra aktuell just nu. Allt är dessutom väldigt smakfullt presenterat med vackra produktbilder. Dessutom driver affärsinnehavaren Jenny en trevlig blogg med anknytning till butiken.

Gillar ni, som jag, de vackra bruksvarorna från Iris Hantverk i robusta naturmaterial kan man fram till den 14 februari slå till på dem till 20% rabatt. Ebba blir glad för de fina nybörjarpusslen från Mudpuppy medan storasyster skulle bli lycklig över ett Classic Cars i ursnygg plåtask från samma tillverkare.

Barnpussel från Mudpuppy


Till sist slänger jag några lystna blickar på fina kuddarna från Linum. Kanske får det här bli kuddkombon till nya soffan? Det tål att tänkas på. Nu ska jag ta hand om vår lilla sjukling. 


Alla bilder är hämtade från Hemlängtan




Kommentarer:

Nä stackars liten... hoppas verkligen medicinen gör underverk direkt..! Både öron (som kan göra sååå ont) OCH lungor... puh...

Ja både Jennys blogg och webshop är mycket trevliga att besöka..!

Kram till stor och liten!

2010-02-02 @ 11:42:59

Nämen, stackars liten! Hoppas att allt går bra. Fint tips på webbshop. Jag surfar in och låter mig frestas :)

2010-02-02 @ 12:12:10
Maria L

Krya på vår lilla kompis! Nu ska jag genast ta en till hos hemlängtan. Har suttit här och slösurfat på en massa annat utan att hitta något kul. Linum är alltid fint!

2010-02-02 @ 12:18:02

Stackars liten, hoppar hon kryar på sig nu!

Iris Hantverk har mycket fint!

2010-02-02 @ 12:39:00

Stackars lilla Ebba. Hoppas hon mår bättre snabbt. Krya på hene.



Och tack för länktipset.

2010-02-02 @ 13:15:30

Stackars liten, hoppas att hon kryar på sig snabbt nu när hon har fått medicin!

De där pusslen har jag tittat på många gånger, tycker de är jättefina :)T

2010-02-02 @ 15:24:16
Åsa

Nu tycker jag att ni har haft er beskärda del av baciller!

Pussa Ebba från faster och hoppas hon snart är frisk. (Pussa Kajsa också när ni ändå är igång)

2010-02-02 @ 18:56:06

Så lustigt, jag var inne och spanade på Iris Hantverks hemsida bara häromdagen, då jag är på kvastjakt. Kul att fler gillar deras grejer, som ju också tillverkas på ett bra sätt.



2010-02-02 @ 20:15:51

Ojoj, stackars liten! Där ligger min övergående magsjuka i lä... Hoppas hon kryar på sig snabbt!

2010-02-02 @ 22:46:15

Stackars lilla Ebba! Hoppas hon snabbt kryar på sig!

Fint hantverk, ska kolla hemsidan! Plåtburken gillade jag!

Irene

2010-02-03 @ 07:51:24

Underbara produkter från Mudpuddy!

2010-02-03 @ 16:37:23

Lilla stackars Ebba (och dej)! Man är glad att vi har sjukvård, men det är jobbigt att vänta när ens barn mår dåligt. Hoppas att medicinen, verkar snabbt.



Fina naturföremål och plåtasken blev jag förtjust i också!

2010-02-03 @ 17:38:07

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...