Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Nyköpt patina från Åhléns


Nu kommer ett nytt avsnitt i kärlekssagan Åhléns+Jimmy Schönning. Den är gången bär det namnet "Personlig patina" - vilket är föga förvånande eftersom det är stilen på mångas läppar just nu. Syftet är givetvis att visa hur man kan uppnå den här åtråvärda trenden med just Åhléns prylar och Jimmy lyckas som vanligt alldeles utmärkt. Även om de flesta av oss inte kan fuska genom att flytta hemmet till en lagom nedgången fabrikslokal för att få den rätta atmosfären så visar han ändå hur man genom att blanda blommigt med randigt, västerländskt och orientaliskt, gammalt nött med nytt och stilrent kan få till en skön personlig mix. Det viktigaste av allt är kanske alla personliga stilleben, fast man kan ju ifrågasätta hur personligt det är när anledningen till att de finns och innehållet i dem i mångt och mycket är det är dikterat av en starkt rådande trend. Fint är det i alla fall. :-)

Bilder: Åhlens (pressbilder)

Kommentarer:

Fint var ordet ja. Den här blandningen ger en extra dimension till inredningen som inte bara ny-nya saker kan ge. Man vill bara se mer och mer!

2010-02-23 @ 09:07:33

Vackra bilder! Jimmy är såå duktig! Kul för Åhlens ;)



Kram SOfie

2010-02-23 @ 10:03:22

Superläckert! Håller med om att det egentligen inte är så personligt utan väldigt trendstyrt, men som sagt: snyggt är det i alla fall!

2010-02-23 @ 12:56:16

Härliga inspirationsbilder!

Må gott bland all snö

kram

2010-02-23 @ 15:21:19

Vilken dröm att både få inreda och speciellt fota i en sådan häftig lokal.

2010-02-23 @ 15:43:22

Tror jag får kila in på Åhlens och låta mej inspirers av alla fina prylar!

2010-02-23 @ 17:04:17

åh så mycket fint! tavlan som du har i headern är helt underbar, vart kommer den ifrån?



Kram erica

-en annan inredningsbloggare!

2010-02-23 @ 17:50:18

Härligt med lite inspiration. Det var länge sedan jag var på Åhléns nu har lite dålig koll på deras sortiment.

Har ni flyttat hem igen nu?

/Jenny

2010-02-23 @ 19:59:22

Hahah.. jag har precis gjort ett inlägg om det här (men inte publicerat det än). Men visst är det fantastiska bilder!!!

kramar

2010-02-24 @ 09:06:11

Härliga bilder att sitta och njuta av en stund...verkligen supersnyggt!

Kramen.

2010-02-24 @ 09:36:39

Fina vårlika färger. Jag kan dock tycka att en del bilder ser lite röriga ut, för många saker helt enkelt för min smak. Jag gillar den äldre skrivmaskinen, fin detalj!

2010-02-24 @ 11:04:52

Ja,det har verkligen blivit en lite trend att blanda nytt & gammalt.Men snyggt blir det!Skulle också vilja ha fabrikslokalen som min lilla vrå,he,he

kram kram!!

2010-02-24 @ 15:06:49

Fnissade lite när jag läste ditt inlägg. Du har så rätt, det är nog framförallt lokalen som skapar känslan. Åhléns har fina saker och Jimmy är tokduktig, men jag vet inte... Nåt ringer aningens falskt ändå. Men snyggt blir det ju! :-)

2010-02-24 @ 20:16:31

Jättefint men lite trist när plötsligt alla stylister fotar i rivningslokaler. Det är precis som om det går inflation i det hela. Man tröttnar så fort när allt ser likadant ut.

2010-02-24 @ 20:35:47

Känner mig lite kluven till bilderna. Upplever att de är lite för söta trots den ruffa och smått "skitiga" omgivningen. Jag får inte riktigt ihop det och skulle aldrig själv kunna bo så hur trendigt det än är.

Men Jimmy är jätteduktig, jag brukar oftast gilla det han gör på Äntligen Hemma osv.

2010-02-24 @ 20:59:50

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...