Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Vårteckenutmaning 2010 & paus...

 
Vitsippor och lamm... Blir det mer vår än så här?

Det går knappt att tro att det är sant, men snart drar den årliga vårteckenutmaningen igång under ledning av Viveka med fina bloggen Humlebacken. Den 1 mars går startskottet och därefter presenterar bloggare i hela vårt avlånga land vårtecken på sina bloggar varje måndag. Allt från egna trädgården och vårgarderoben till säsongens mat och naturens nykläckta ungar förevigas. Endast fantasin sätter gränser. Låter det kul? Anmäl dig genom att skicka ett mail till Viveka. Glöm inte att skriva din bloggadress och vilket landskap du bloggar ifrån. 

Som någon kanske har märkt är vår bloggnärvaro under all kritik just nu. Tiden räcker helt enkelt inte till. Igår flyttade vi tillbaka till huset (härligt!)  och idag har vi ramat in tavlor och köpt halva IKEA Malmö. :-) Imorgon  blir det besök på varuhuset i Helsingborg för lite kompletteringshandling. Skruvdragaren går varm och vi hinner knappt ens heja på Sverige i OS som de så väl förtjänar. Tack och lov att det finns radio. Något fredagsmys hinns helt enkelt inte med den här veckan, det får bli monteringsmys här hemma istället. Vi ses på måndag igen när det är dags för första vårteckenutmaningen. Den här gången gör den verkligen skäl för namnet... Känns minst sagt klurigt att hitta vårtecken i vinter-Sverige. Ha ett skönt slut på veckan! :-)


Se växternas framfart i trädgården.

 

 


Kommentarer:

Härligt med tillbakaflytt. Jag funderar också på vårtecken, finns inte så många nu...

2010-02-25 @ 00:03:11

Ja du... vår? Jag har inte ens anmält mig till Viveka. Blir ändå lite sugen när jag ser bilderna.

Förstår att det är gott att vara hemma!



2010-02-25 @ 00:58:09

Så roligt med flytten tillbaka!

Vårtecken... Ja, fågelsång har jag hört. Och faktiskt sett gröna knoppar på en buske av något slag vid barnens dagis! :-)

2010-02-25 @ 07:06:19

Lycka till med tillbakaflytten!kraaam!

2010-02-25 @ 08:21:09

Förstår att det verkligen är fullt upp nu, med fix och trix. Att bara hitta allt måste ta tid och allt skruvande. Så vi får se er bostad i lite ny tappning framöver, eftersom halva Ikea inhandlats ☺

Bra att radio finns när man fixar!



Blir lite sugen på utmaningen, fast här finns INGA vårtecken.



Wiiiieeee, jag har köpt en lägenhet.

2010-02-25 @ 08:57:41

Vad härligt, har ni flyttat tillbaka nu. Förstår att det är mycket att stå i.

Jag har faktiskt anmält mig till utmaningen. Tänkte att det kunde vara kul, men just nu känns det ganska svårt. får hoppas på ett mirakel i helgen...

2010-02-25 @ 10:25:19

Skruva på ni...ser fram emot att få ta del av ert jobb så småningom!

Det klart att jag vill vara med och leta vårtecken...är väldans trött på allt det vita!

Kramen.

2010-02-25 @ 11:45:17

Vilka underbara vårbilder! Det behöver man se nu. Vad roligt att fått flytta hem igen! :-) Ha en fin helg och så syns vi väl på måndag igen då.

2010-02-25 @ 17:46:33

Har ni redan flyttat tillbaks! Oj va tiden går fort! Kul med lite nytt fix i huset!

Ja det kommer inte o bli lätt för nån av oss o hitta tecken på att våren e på G. Men nånting ska vi nog kunna klura ut :-)



Ha en underbar helg!

2010-02-25 @ 23:39:08

Så skönt att få flytta tillbaka till sitt eget hem! Och vilka underbara vårbilder.

2010-02-26 @ 00:14:03

Vår - Ja tack!!

Må gott



Maliin

2010-02-27 @ 20:59:27

Ja idag är det verkligen vår här i SKåne..! Vilken promenad jag haft.. underbart! Så gott att det går åt rätt håll :)



Trevlig söndag!

Jannice

2010-02-28 @ 14:34:53

Förstår att ni har haft hela helgen fylld av flytten.

Jag börjar också fundera på soffa till lägenheten jag ska flytta. Fast först måste jag sälja den här lägenheten. Ska också vara med på Humlebackens utmaning☺. Sov gott!

2010-02-28 @ 22:52:33

Oj, så nu ska ni tömma varuhuset i Helsinborg också...?!:) HÄRLIGT!!!

Ja vårtecken ser vi fram emot!!!! Så fina bilder!

KRAM och lycka till med fortsatt skruvande..:)

2010-02-28 @ 23:56:05

Vad härligt med vårbilder, än känns det som att det är ett tag kvar, vi har ett riktigt ihållande snöväder här uppe i Luleå!

Hoppas flytten gått bra!

Kram Rebecka

2010-03-01 @ 17:40:00

Hej, du får gärna vara med i min tävling på bloggen:)

2010-03-01 @ 17:53:09

bloggtiden varierar även för mig. Det är svårt att få till det när tiden tryter. Här i stockholm är våren också på väg, även om det fortfarande är snödrivor.

2010-03-01 @ 18:11:02

snygg blogg=)

2010-03-01 @ 18:43:19

Vad skönt för er att äntligen få flytta hem igen.

2010-03-03 @ 00:35:10

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...