Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Vårtecken - Vecka 14 - Final

Äppelblom i massor...

Sista måndagen i maj är här och därmed är det Grand Final i årets vårteckenutmaning. Det har varit 14 roliga veckor och vi har verkligen gjort en resa med våren i hela vårt avlånga land. Våra avslutningsbilder kommer från helgens vistelse i Kolmården. Vi bodde på en underbar faluröd liten gård med vita knutar beläget alldeles vid en sjö. Maten smakar extra gott på en glasveranda med skön utsikt! Trädgården med vildvuxna perennplanteringar och knotiga fruktträd var också något alldeles extra. Med det här vill vi säga... Glad sommar!!


Årets första dopp - även om det bara blev benen den här gången.


Vi bodde i ett rött hus med vita knutar. Inbäddat i skog...


... vackert beläget vid en sjö.


Knotiga gamla fruktträd överallt - översållade med blommor.


Stora perennplanteringar fulla med lupiner och pioner.


Bryggan lockade fram metspöt.


Årets första bukett plockades.


Liten på kvällspromenad.


Spegelblankt...

Sverige är fantastiskt!



Kommentarer:

Vilka underbara bilder o vad mysigt ni ser ut

att ha haft det!



Kran

2010-05-31 @ 20:21:00

Åh, vad härligt det ser ut! Underbart fina bilder!

2010-05-31 @ 20:56:53

Sverige är verkligen fantstiskt hela vägen från oss till norr. Ni ser ut att ha haft det skönt och slappt.

2010-05-31 @ 21:02:09

Vad mysigt att njuta av allt det fina i en faluröd stuga. Första dopp och buketter som plockas. Härligt familjeliv, när det är som bäst.

Fina sommarbilder av dej, Tomas!



Går sakta framåt här, målar och målar.

Går åt rätt håll, iallafall :-)

Ha det gott. Kram Lissen

2010-05-31 @ 21:02:46

Ja men visst är Sverige fantastiskt, så vackert! Underbara bilder som får mig att längta till semestern.

Vilket underbart boende ni fick tag i!

Kram, Jenny

2010-05-31 @ 21:29:46

Spegelblanka sjöar är bland det vackraste som finns. Det lät som en mysig tur till Kolmården.

2010-05-31 @ 23:40:01

Vilken idyll ni hittat! Och så vackert det ligger vid sjön! Det är nästan mer sommar än vår över bilderna, i synnerhet den med blomplockande flickor. Det får mig att längta till midsommar.

Kram



2010-06-01 @ 00:09:46

Åh, så fint! Vilka bilder! Sjön var inte bråviken, eller? Eftersom ni var vid Kolmården, menar jag. Har bott bakom kolmården i kopparbo när jag var liten. Det är väldigt fint där!

2010-06-01 @ 13:31:50

Så många härliga biler! Det ser ut som ni har haft det supermysigt och ni slapp en regnig helg i Skåne :-)



Men idag skiner ju solen här i Lund och jag hoppas verkligen att det e sommaren som e här för att stanna för nu orkar jag inte med det här gråvädret som vi har haft längre. Jag ill va ute o njuta!



Ha det gott! :-)

2010-06-02 @ 10:43:40

Underbara bilder! Nu ser jag fram emot en varm och skön sommar...

Kramen.

2010-06-02 @ 11:39:12

Tack så mycket! Hoppas du får en fin torsdag!

2010-06-03 @ 09:11:36

Underbara bilder! Glad sommar till dig också!



Kramar från

Sally och jag

2010-06-03 @ 11:36:07

Svar: Vårt växthus är det minsta som finns :-) bara 4 kvm! Tyvärr finns det inte kvar i Willabs sortiment :-( men det finns nog nåt liknande hos andra leverantörer. jag hade nog kunnat tänka mig 1 eller 2 kvm till, det hade fått plats också. Men vi visste ju inte riktigt att vi skulle gilla det så mycket som vi gör och då vill man inte ha för stort. Sen va det ekonomin oxå, det va mycket vi skulle köpa in när vi va med i Söderläge.



Tyävrr e det för litet att sitta i. Möjligtvis när man knappt har några växter där alls. Men det känns ändå lite klaustrofobiskt. Då ska det va så pass stort så man kan sitta 4 personer o käka där, det hade varit suveränt :-)

Jag önskar att Hasselfors Trädgårdslider hade funnits när vi byggde vårt växthus och förråd! Eller kanske inte ändå, det hade nog varit för dyrt :-(

2010-06-03 @ 14:22:31

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...