Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Miljövänlig drömstol


Pressbild från Trendgruppen

Jag har länge varit ett fan av Emecos klassiska alumuniumstol, Navy Chair. Snygg i all sin enkelhet och kanske mer aktuell än någonsin nu under den rådande industritrenden. Stolen gjordes ursprungligen i aluminium till amerikanska flottan på 40-talet. Navy Chair i aluminium har livstids garanti och tillverkas till 80% av återvunnen aluminium. En ny, miljövänlig, variant på denna stol är nu lanserad hos svenska Senab i Stockholm. Den nya stolen 111 Navy Chair i återvunnen plast, är tillverkad av 111 coca-cola-flaskor, därav namnet. Riktigt nice!

Tack för de varma gratulationerna i samband med min födelsedag. :-) Jag har haft en riktig toppenhelg med trevligt sällskap, god mat (om man får säga det när man lagat den själv) och många fina presenter. En del av dem kommer såklart på bloggen när tid för plåtning har skakats fram. Just nu räcker tiden inte riktigt till. Ha en fortsatt fin vecka!


Kommentarer:

Så intressant och så bra!!! Snygga också!



KRAM:)

2010-10-19 @ 15:39:22

Riktigt snygga stolar, och vad kul att läsa lite fakta om dem.



Ha en bra kväll!

Kram, Jenny

2010-10-19 @ 21:51:30

Miljövänligt och recycling gillar jag.

Snygga linjer i stolen.



Kanon om man gillar sin egen mat och det gjorde säkert dina gäster också.



Ser fram emot att se dina presenter :-)

Kram Lissen

2010-10-19 @ 22:05:32

Snygg, klassisk stol! Alltid modern och särskilt i dessa tider då återvinning står på topp!



Presenterna ser jag gärna!

Kram

2010-10-20 @ 00:13:52

De är ju bara sååååååååååååå snygga!!



Ha det gott



Maliin

2010-10-20 @ 19:29:07

Coca cola kan man bara älska. <3

Föresten, vad tycker du om min blogg? Jag försöker få fler läsare så jag undrar om du vill göra bloglovinbyten? ;)

2010-10-21 @ 21:06:24

Superfina!! Ha en underbar kväll, kram

2010-10-21 @ 21:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...