Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Lever i nuet...

Finland
I'm back... I alla fall en liten stund. Det blev visst en lång bloggsemester... och den är kanske inte riktigt slut än. Om någon undrar var jag är så är jag fullt sysselsatt med att "leva i nuet"... Riktigt skönt faktiskt. Det enda dåliga är att det tar sin tid att njuta av alla livets små vardagsstunder. ;-) Blir väldigt lite tid över till min lilla blogg-fantasti-värld.

Bilderna i det här inlägget kommer från Sköna hem och representerar vardagsrum från tre nordiska "form-starka" länder - Finland, Danmark och Sverige. Finland med grafiskt svartvitt och mönster från stoltheten Marimekko. Danmark, skönt 50-talsretro, i jordnära toner och med många möbelskatter att ösa ur. Sverige representeras här av krispigt vitt med trärena inslag - som för tankarna till ljust trä, midnattssol och magiskt ljus. Om jag själv får välja så tycker jag att det svenska är vackrast, det danska coolast och det finska mest jag. Vad väljer ni?
Danmark


Sverige

(Bilder: Sköna hem)

Kommentarer:
Karolina

Välkommen tillbaka! Din blogg är saknad.

2010-09-01 @ 19:43:29

Välkommen tillbaka!

Hmm, svårt val där... Alla hade nåt som stämde, och annat som inte gjorde det... :-)

2010-09-01 @ 20:28:53
Maria L

Danska tror jag - fast kanske inte allt! Kram!

2010-09-01 @ 20:34:49

Dom sköna kontrasterna, färgerna och formerna hos Finland, tilltalade mej mest.

VÄLKOMMEN tillbaks, du är saknad, men forsätt att njuta av livet och titta när tiden finns.

Kram Lissen

2010-09-01 @ 20:57:11

Välkommen tillbax:-)

Härliga, inspirerande bilder.

Kram

2010-09-01 @ 21:41:57

Hmmm, tricky. Finland vinner med Danmark som stark tvåa. Inte mycket till patriotism här inte.

2010-09-01 @ 22:02:27

Roligt att se dig här igen - jag har saknat dig!

2010-09-01 @ 22:09:28

Härligt o "se" dig igen! Du har varit saknad :D Fast jag har precis som du tagit vara på dagen o det har blivt en lång semester från både eget bloggande och att läsa andras bloggar. Men jag har saknat både att blogga o läsa bloggar så nu när det blir mer tid framför datorn o mindre tid utomhus så blir det också mer tid till bloggvärlden :)



Vi hörs o ses!

KRAM!

2010-09-01 @ 22:34:00

Heja sverige...och finland på stark andra plats! Och hej på dig!! :0) kul att du är tillbaka och bjuder på ögongodis!!



Kram Therese

2010-09-02 @ 07:45:11

Kul att du är tebax :)

2010-09-02 @ 10:22:03

Kul att ha dig tillbaka!!! Hoppas att allt är bra med dig.

Härliga bilder, och Sverige är favoriten för min del.

Ha dé gott!

Kram, Jenny

2010-09-02 @ 18:42:05

Vilka inspirationsbilder!! Jag skulle gärna vilja ha det där lilla svarta skrivbordet på första bilden....



Första gången jag tittar in här men kommer definitivt tillbaka!



Kram Maria

2010-09-02 @ 21:58:13

FINLAND!!! :-)



Ha inte ångest för din bloggpaus. Den är inte i närheten av min. ;-) Kul att se dig igen, dock!

2010-09-02 @ 22:49:26

Härligt med ett nytt fint inlägg. Det bästa med bloggandet är ju att man bestämmer farten själv.



Alla bilderna var fina, men det Danska föll mig mest i smaken stilmässigt.

2010-09-03 @ 00:00:28

Men välkommen tillbaka, Malin! Gud vad härligt med så lååång semester... eller var det bara från bloggen!? Själv har jag svårt att leva i nuet, just nu! Känns som jag mest lever på efterkälken numera. Tiden går alldeles för fort men jag kommer snart i kapp!

Finland it is!

Kram

2010-09-05 @ 01:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...