Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Retro uppåt väggarna

Retroposter från Handz Restyleshop (Bilder Etsy)

Här är det långt mellan inläggen. Oftast fullt upp som vanligt - och när det inte är fullt upp är jag duktig och ligger i soffan och latar mig ibland. Precis som det ska vara alltså. :-) För tillfället är barnen är utlånade till mormor och morfor ett par dagar och plötsligt öppnar sig en ocean av tid. Vuxentid. :-) Tennis har spelats och idag blir det ett sällsynt biobesök - True Grit. Ska bli spännande att se om den lever upp till alla lovord och mina egna skyhöga förväntningar.

Igår ramlade jag över dessa fina posters i Handz Restyleshop på "guldgruvan" Etsy som jag måste dela med mig av. Många är vi som suktar efter det porslin som gett inspiration till motiven. Med sina härliga femtiotalsprunkande färger skulle de pigga upp mången kök och samtidigt bidra till en skön retro-atmosfär.


Kommentarer:

vad härliga de var för en retronörd such as myself! gillar nr 2 bäst tror jag.



Låter skönt med vuxentid...

2011-02-24 @ 08:46:27

Oj, dessa gillar jag verkligen - vilka sköna färger och porslinet är finfint. :-)

2011-02-24 @ 08:47:07

Jättefina posters! Riktiga glad-motiv! :-) Kul att se ett inlägg här igen, har saknat det. Ha det gott!

2011-02-24 @ 09:30:40

Härliga!! Och vad härligt med vuxentid!:)



KRAMAR

2011-02-24 @ 15:50:06

Verkligen läckra! Jag skulle kunna tänka mig allihopa här hemma! :)

2011-02-24 @ 18:13:03

Åh vilka härliga! Det finns både en, två och tre på den sidan som jag skulle vilja ha ;)

Ha härliga dagar utan prinsessorna nu och hörs vi inte så ha en helt underbar semester! <3

2011-02-24 @ 19:48:18
Anonym

2011-02-24 @ 22:03:30

Härligt med lite egentid! Fastän de små liven betyder allt är det ju guld värt att få vara lite själv.

Ha dé fortsatt bra!



Kram, Jenny

2011-02-24 @ 22:07:57

Härligt med både egentid och vuxentid, det har man ju för jämnan nu! Om man då inte agerar som en mormor ska förstås och låta dottern och sambon få lite vuxentid! Vi hade barnbarnet förra helgen, så mysigt! :)



Härliga posters... love them!

Hoppas filmen var bra, har själv funderat på att se den! Kanske en recension?

Kram och trevlig helg!

2011-02-25 @ 00:23:33

Vilka ljuvliga posters - jag blev glad bara av att titta på dem...

Härligt med egen tid - man behöver de stunderna också!

Kramen.

2011-02-27 @ 10:24:44

Underbara planscher. Jag undrar bara vad som gäller med upphovsrätten för de klassiska mönster han "renommésnyltar" på i bilderna. Ex Stig Lindbergs Berså... Är det OK? Tänker på alla diskussione som varit kring upphovsrätt och licenser sista tiden.



Snyggt är det ju i vilket fall!

2011-02-27 @ 10:58:39
A-K

Kollade in dessa på Etsy för ett tag sedan. Hade det funnits en Eva från Gustavsberg mot en blåturkos bakgrund så hade jag också handlat :-)

2011-02-27 @ 22:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...