Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Fredagsmys - I Köpenhamn



Helgen som kommer är fullspäckad. Barnen checkas in på hotell "Mormor & Morfar" och jag och maken drar iväg på eget äventyr. Första anhalt julbord med övernattning på Örenäs Slott. Det ser vi naturligtvis fram emot och gratis är ju som bekant gott. ;-) Helgens höjdpunkt är Köpenhamnsturen på lördag/söndag - och det är därför där vi tillbringar vårt fredagsmys idag. Vi tar en tur till Royal Copenhagen och förundras över alla deras fantisifulla julbordsdukningar. En titt på Tivolis julmarknad, Illums Bolighus, Normann Copenhagen och många andra godbitar hinner vi också med. Håll i hatten! Kvällens middag intas på japanska restaurangen Umami - som varken behöver skämmas för mat eller inredning. Sover gör vi gott på Hotel Alexandra vars inredning närmast är en hyllning till många danska designikoner. God weekend! :-)




Normann Copenhagen


Umami


Hotel Alexandra


Kommentarer:

Det låter verkligen jättemysigt. Av en händelse såg jag alla fantastiska julbord på Royal Copenhangen igår på nätet (de dyker upp som inlägg senare på min blogg) och skulle verkligen vilja se dem live. De är ju helt makalösa!

Kram

2009-12-04 @ 09:01:51

Åh, så härligt och vilka snygga bilder! Jag skulle gärna åka till Köpenhamn en sväng. Det var flera år sedan jag var där! Det som bekymrar mig är bara att svenska kronan står så lågt i kurs och då blir det så dyrt... ha en mycket god weekend! :-)

2009-12-04 @ 09:16:11

Ser härligt ut. Ha det så jättebra - det har ni verkligen förtjänat! Kram!

2009-12-04 @ 09:35:58

Tack så mycket! Vilken härlig helg ni har framför er! Låter verkligen helt underbart!

2009-12-04 @ 09:37:38

Man tackar! :)

Den vita funkar nog precis som du säger bäst i längden, men den i trä var så fin!



Låter som att ni kommer ha en underbar helg, njut av den!

Kram

2009-12-04 @ 10:51:11

Den här bloggen kommer jag att följa.

Ljusstakarna var jättefina, och den fina hållaren till tändstickorna måste jag nog beställa för den har jag sett så mycket av och jag tycker den är så fin.



LiseLotte

2009-12-04 @ 12:11:56

Det låter som en toppen helg! Ha det så mysigt! Kram Cornelia!

2009-12-04 @ 13:32:35

Åh, vad jag skulle vilja vara du i helgen!

2009-12-04 @ 14:29:40

Jaa du inte behöver jag vara orolig för dig!Själv har jag suttit med en uppsats tillsammans med yngsta

dottern 15 år o försökt gå igenom Tanzanis stora problem som heter AIDS.Man får sig en tankeställare

vilket man vill eller ej!

Så är det!



Ha det!

2009-12-04 @ 18:01:38

Nämen vad skådar mitt öga... Rött OCH lila!!!!!

Jag behöver kanske inte välja... hihi...

Är det fredagsmys PÅ RIKTIGT denna veckan??? Låter ju som rena himmelriket!! Ha det sååå mysigt!!

Kram

2009-12-04 @ 23:35:53

Oj, vilken underbar helg ni får uppleva! Låter verkligen lockande men den ska ni få ha för er själva! Nu har du ju släpat runt på oss bloggare i nästan hela världen så denna helgen avstår jag och förresten... vi ska ändå ha kalas!

Ha en superduperhelg och må så gott!

Irene

2009-12-05 @ 00:38:30

Wow!! Vilken härlig helg! Avis? Klart jag är.



Ha det så gott och kramen!

2009-12-05 @ 06:04:42

Vilka fantastiska bilder du visar. Det låter verkligen som en toppenhelg. Här blir det precis tvärtom - sonens fotbollscup idag (men detta lyckades jag skicka iväg maken på så att jag kan sitta i fåtöljen och dricka kaffe och blogga) och sitta på flygplatser och vänta mellan flighter hela dagen imorgon för att kunna jobba i Kairo på måndag.

2009-12-05 @ 11:51:37

Åååå vad jag blir avundssjuk. Hoppas att ni får en toppenhelg.

Kram Jenny

2009-12-05 @ 12:50:18

vilka fina juldukningar! Om man ändå kunde vara så kreativ!

Köpenhamn är en så mysig stad!

2009-12-05 @ 13:00:17

Ha det underbart Malin!

2009-12-05 @ 21:59:19

Åh va härligt. Njut och ha det bäst

Kram

2009-12-06 @ 10:24:00

Vad underbart det låter. Dessutom är det nog viktig att ni gör saker för er själva också och inte bara är föräldrarhela tiden. Hotellet barnen bor på, är nog av bästa slag. Undrar vem som har roligast?

2009-12-06 @ 22:11:47

Hvilken skøønt artikel. Vi giver læsere af denne artikel en særpris i januar og februar på Hotel Alexandra. Skriv til

[email protected]



De varmest julehilser

Hotel Alexandra

2009-12-09 @ 14:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...