Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Slösans blommiga barnrum


Taklampa: 172 pendel från Le Klint (Bild: Miljögården)
Väggrafik: Hybrid Pink från Vynil (Bild: Form and Function)
Säng: Kili från Sebra (Bild: Blå Elefant)
Bordlampa: Flower Pot av Verner Panton från Unique Copenhagen (Bild: Dansk Design)
Fåtölj: Lou Lou Ghost av Phillippe Starck från Kartell (Bild: Post Modern Designs)
Bord: Amazonas av Eero Koivisto från Offecct (Bild: Offecct)
Matta: Pinocchio från HAY (Bild: Svenssons)
Kaninlampa (Bild: Little Fairies)


Här kommer en fantasi om ett flickrum i blommig, Alice i underlandet stil, som kom till efter ett inspirerande besök i favoritaffären Miljögården. Hade jag varit gjord av pengar hade jag genast inrett lillflickans rum så här när det snart är dags att flytta in i eget. Lovar att återkomma med en något mer realistisk inredning, men det är så kul att drömma att jag inte kan låta bli. :-)

Kommentarer:

Åh vilken härlig matta! Perfekt till ett barnrum :) Den rosa lampan var snygg också!



2009-02-04 @ 16:05:14

Har också en hopplös förälskelse i mattan. Tyvärr är den obesvarad. ;-)

2009-02-04 @ 17:02:06
PiM

...

Oj Oj Oj så läckert ...

Så brukar jag oxå tänka "om jag vore gjord av pengar ..." men drömma är alri fel



Mysig blogg förresten, ska snoka vidare här en stund :)

2009-02-04 @ 20:07:56

oj oj oj va mycket snyggt. Mattan var ju hur fin som helst.



/Nina

2009-02-04 @ 21:58:35

Ser fram emot Sparas flickrum ;-) Det snyggaste är förmodligen en mix av både Sparas och Slösas val. För även om allt som Slösa valt är übersnyggt, så kan man ändå inte säga att det blir personligt som helhet.

2009-02-05 @ 00:59:23

Åh vilken snygg matta. Den skulle man inte ha något emot att äga.

Känns som man skulle ha rätt mycket pengar för att våga ha en Panton lampa i barnrummet. Men det är alltid kul att drömma, vad skulle man annars ha för liv.

2009-02-05 @ 22:38:20

Lena: Drömma var ordet - på äldsta dotterns rum står en IKEA-lampa för 29 kr. Ibland är avståndet mellan fantasi och verklighet lite för stort. :-)

2009-02-05 @ 22:44:44

Den där mattan är min drömmatta. Är så ledsen för att den är så sjukt dyr...

2009-02-06 @ 00:49:04

Charlotte: Du stal min tanke. :-)

2009-02-06 @ 08:14:43

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...