Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Vårtecken - Vecka 3






Konstmuséet Louisiana med sin vackert belägna skulpturpark lockade med vackert vårväder.

Även om den gångna veckan bjudit på ganska kalla temperaturer här i Skåne - blev det ändå till slut en härlig helg med vackert väder och riktiga vårkänslor. Nya vårskorna åkte på för första gången - bara en sån sak. :-) I lördags var vi på konstmuséet Louisiana i danska Humlebäck. Det var många som, liksom vi, ville ta en tur i den vackra parken med magnifik utsikt över Öresund. Härligt skönt i solen, t.o.m utan jacka. Det kallar jag vår.

Idag  blev det exkursion i trädgården och till vår stora glädje hittade vi en hel del som börjat spira, den kalla vintern till trots. Jättedaggkåpan börjar ta fart - och hade fått sällskap av en söt liten nyckelpiga. Snödropparna kämpar sig igenom snötäcket och gör verkligen skäl för sitt namn. Fler våriga tecken hittar ni hos Humlebacken.




Ett färskt daggkåpeblad letar sig fram bland fjolårets vissna rester.


En envis snödroppe tränger sig igenom snötäcket.


Nyckelpigan verkar tycka att vintern är slut.



Kommentarer:

Så det finns hopp, trots allt! :-)

Fina bilder med aning om vår! Vi fick in en fluga i huset i helgen, känns också som ett tecken :-)

2010-03-15 @ 08:08:30

Vad härligt det ser ut, vi får nog vänta några veckor till innan det ser ut så, här i Västerås.



Kram Åse

2010-03-15 @ 08:15:38

Underbara bilder. Lousiana. en av mina favvoplatser och så en nyckelpiga ovanpå det. You made my day! Tack!

2010-03-15 @ 09:00:06

Jag har också snödroppar och annat som börjar spira i rabatterna! Visst är det ljuvligt? Inga nyckelpigor, men en del flugor som börjat vakna till liv. :-) Sv: ja, det är jättemysigt och säkert bra för försäljningen- som du säger!

2010-03-15 @ 09:52:51

Ja äntligen är våren på gång, underbart!

Vilka fina bilder du visar :)

Ha en fin dag.

Helena

2010-03-15 @ 10:43:40

Härliga bilder! Även idag är det strålande sol hos oss skånebor:) Nu känns det iaf som våren är på gång.



Ha en bra start på veckan!

2010-03-15 @ 11:45:48

Att behöva ta av sig jackan är verkligen ett vårtecken.

Verkligen härliga bilder. Dom ger mig hopp om att det ska komma lite mer vår här också.

Har aldrig varit på konstmuséet Louisiana. Kanske värt ett besök!?

Kram Jenny

2010-03-15 @ 12:32:38

Otroligt att redan kunna gå utan jacka! Här är det fortfarande täckbyxor på som gäller...



Hälsningar från

Sally och jag

2010-03-15 @ 14:31:16

Det var fina vårtecken det! Vackra bilder fr Danmark.

Ha det gott

Agneta

2010-03-15 @ 14:38:17

Vårigt är ordet!

Våren är på väg...det måste den vara!

Ha en underbar vecka.

Kramen.

2010-03-15 @ 18:44:41

Härligt!

Vi får hoppas att nyckelpigan klara sig i vårat nyckfulla väder här i Skåne.

Ha en bra kväll.

Pella

2010-03-15 @ 19:12:27

Så härligt att få se bilder från Louisiana - bara ett besök där är ett vårtecken. Fantastiskt kul att du lyckats fånga en nyckelpiga på bild. Hoppas den klarar sig.

2010-03-15 @ 19:40:21

Åh, jag har aldrig varit på Louisiana, och ändå bor vi så nära! Har varit på väg många gånger, men det har ännu inte blivit av... Men nu vill jag verkligen dit! Hoppas allt är bra! Kram!

2010-03-15 @ 21:35:40

Ibland blir jag lite avis på dej som bor så långt söderut. Har hört talas om Louisiana och det verkar vara en fantastisk plats.

Många vackra bilder, men glittret i snödroppe bilden och helt otroligt att ni redan kan se nyckelpigor!

Här kan man tala om vårkänslor!



Mmm, du får köpa en till väska :-)

Kram Lissen

2010-03-15 @ 22:46:18

Wow vilka läckra foton! Jag njuter verkligen :) Gud så våriga dina foton är, det är inte riktigt klokt. Jag satt faktiskt och tänkte på nyckelpigor idag och att jag fotade en förra våren som ett vårtecken, men det var betydligt senare. Å så tänkte jag för mig själv, det kan omöjligt leva några nyckelpigor i Sverige redan ;)



Ha det toppen!

Kram Veronica

PS: jättekul att du gillade min sprucken-asfalt-bild. Har tyvärr en ganska kass kamera men den där blev hyfsat skarp iaf =)

2010-03-15 @ 23:29:00

Är det sant! En nyckelpiga, helt otroligt!Då är det verkligen vår hos er!

Vad bra ni har det som bara kan slänga iväg till mysiga Danmark över en eftermiddag! Vi kan visserligen ta båten men det tar tre timmar varje väg...och då kommer vi bara till Fredrikshamn!

2010-03-16 @ 00:43:46

Mengu så många fina bilder och reportage ni bjuder på i er blogg! Tack!



Tänk om ni också hade Googles FOllow-tjänst, då skulle man inte missa fler inlägg...

2010-03-16 @ 11:51:16

Fina bilder du bjuder på...som vanligt ;-)



/Änglahår

2010-03-16 @ 15:08:30

Här har vi krokusar utanför huset och så såg jag snödroppar här i närheten igår! Härligt när våren börjar närma sig!

2010-03-16 @ 15:59:20

Vilka härliga bilder! Gillade verkligen bilden med snödroppen.

2010-03-16 @ 17:43:17

jättefina bilder!!

2010-03-16 @ 18:43:57

Tur man kan pigga upp varandra, vare sig det är människor eller hundar.



Hos mej är det pirrigt, yngsta dottern åkte in till BB i morse. Inte hört ett ljud ännu.

Jag bor ju så långt bort också, från henne......

2010-03-16 @ 19:33:35

Så härligt med vårtecken! Nu får det ta o leta sig till mig med.

2010-03-16 @ 21:25:04

Vilka bilder - ser nästan ut som om ni har blåfilter på. Men eftersom jag också såg och kände solen i helgen så vet jag att himlen såg just så underbart blå och nästan somrig ut!

2010-03-16 @ 23:59:47

Ååå va många härliga vårbilder! Jag letade o letade, men tyckte mest jag såg, bruna, vissna blad i leran i våra rabatter :-( Härlig utflykt till Louisiana, har aldrig varit där, shame on me, men jag har hört att där ska va fint!



Svar: Hi, hi! Nä just nu e det många resor :-) Till helgen ska vi faktiskt till Göteborg igen o hälsa på kompisar o gå på Kent konserten.

Vi gillar ju att resa, vi gillar att gå på konserter och liknande och sen har vi både kompisar och familj utspridda över hela landet så det blir många resor. För det mesta e det jättekul, men ibland e det skönt o vara hemma oxå :-)

2010-03-17 @ 12:48:55

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...