Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

En samlare


Vi fortsätter på det murriga temat. Den här gången hemma hos en grekisk samlare av designklenoder från första halvan av 1900-talet. Knappast den inredning som schablonmässigt förknippas med Grekland. Medelhavet känns långt borta. Återigen ser vi mörkgrå väggar och många inredningdetaljer som ligger väldigt rätt i de industriella strömningar vi sett ett tag nu. Vi är nog många som skulle vilja norpa åt oss en pryl - eller tre - hem till våra än så länge övervägande vita skandinaviska hem. Det ska bli spännande att se om trenden med mörkare väggar får något större genomslag eller om det främst stannar i hardcore-trendnissarnas hem. Vad tror ni?





Bilder Yatzer

Kommentarer:

sv: det gör jag med! :) ha en fortsatt fin onsdag!

2012-02-01 @ 09:44:48

Underbar inspiration - förvaringen på översta bilden skulle jag gärna ha hemma! :-)

2012-02-01 @ 10:13:25

Det är jättefint med mörka väggar, men det beror nog mycket på vad man har för golv för att det ska bli bra. Önskar att man vågade mer dock i sitt hem, när det gäller färg och allt. Fin blogg! /S

2012-02-01 @ 16:48:11

Supergillar förvaringen!



Kram Anne

2012-02-01 @ 17:00:47

Rackarns vad snyggt det är med mörka väggar, speciellt den där grafitgrå. Och ja, jag skulle mycket väl kunna norpa åt mig en hel del.



Här hemma har jag en stor svart griffeltavla i köket, det är vad jag har vågat hittills...



2012-02-01 @ 20:43:56

O vad tufft!

2012-02-02 @ 07:51:05
Mia

Åh hej svejs, jag ÄLSKAR den gröna lampan!

2012-02-07 @ 13:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...