Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Inspirerande blogghörna


Bilder: Living Etc

Nu när lillflickans säng flyttat in i vårt arbetsrum och hon sakta men säkert tar över mer och mer av rummet är det snart dags för oss att börja inreda arbetsplats i en annan del av huset. Trots att vi lever i den bärbara datorns tidevarv och man egentligen kan slå sig ner var som helst är det skönt att ha en inmutad plats att sitta på. Då vi inte har ett helt rum över att inreda är det arbetshörna modell mindre som gäller. Hittade ovanstående bilder som ger härlig inspiration på hur det skulle kunna se ut beroende på vilken stil man föredrar. Vår blir troligtvis någonstans mellan den överst till höger och nederst till vänster. Resultat utlovas så småningom. :-)

Kommentarer:

Åhh, den längst upp till höger är ju bara för underbar!

2009-04-26 @ 11:08:01

Bilden högst upp till höger var en arbetshörna i min smak.

Jag är i precis samma situation här hemma. Vi har ett skrivbord i vår hall på övervåningen, det finns liksom inget rum över... Tyvärr har inte renoveringen nått hit ännu så det är verkligen ingen inspirerande arbetsplats.



Kram Jenny

2009-04-26 @ 11:13:00

Jag är inte mycket för bärbara datorer utan vill ha en fast och bra plats. Vi har ett alldeles eget rum för datorn vilket är perfekt!

Jag är själv väldigt svag för svart och vitt så bilderna du valt stämmer också in på mig!

Tror säkert du kommer få till en bra datorhörna, blir spännande att se!

2009-04-26 @ 14:36:58

Vilken härlig blogg ni har!

tycker en annan Malin :)

2009-04-26 @ 21:30:40

Jättesnygga "blogghörnor" En av min favorit var den längst upp till höger! Ha det bra!

2009-04-26 @ 21:32:43

HEj på er!

Vilka inspirerande bilder, I like´... mest bilden med jordgloberna-älskar ju att resa :)

Kul att fundera ut en snygg och funktionell arbetshörna. Håller med dig- det är bärbart som gäller!! Vi har två arbrum i vårt hus, men var hittar man mig och min man...i vardagsrummet med våra bärbara...snacka om att man vill ha sällskap!! Inte konstig, det är ju hemmets mitt och där allt händer...

Planera in en hörna i kök/vardagsrum för jag lovar att det är där du kommer hamna och blogga!!

Kram Sofie

2009-04-27 @ 08:49:52

Nederst till höger är egentligen min favorit, men överst till höger skulle funka mycket bättre rent praktiskt. Vi har lyckan att ha ett rum/gästrum som kontor, men har hamnat i dilemmat att vi måste få plats med två arbetsplatser när min man har börjat jobba hemifrån ibland. Så farfars ljuvliga gamla ekskrivbord måste nog flytta på sig för nåt mer funktionellt... Jag ser fram emot att få se hur ni får till det!

2009-04-27 @ 09:27:25

En egen hörna är bra. Där man också kn ha alla små pryttlar som då jag har en förmåga att samla.

Båda hörnorna är som ni väljer mellan. Även den turkosa såg då så hemtrevlig ut.

2009-04-27 @ 13:20:49

Blogghörnan längst upp till höger är definitivt min smak! Så skulle jag vilja ha mitt blivande arbetsrum. Har typ de tankarna inför vår kommande renovering... Kram!

2009-04-27 @ 13:50:01

En kombination av de två översta skulle passa mig, med stol och bord från den högra och jordgloberna från den vänstra. Snygga och inspirerande var de allihop, finns mycket där som jag kommer plocka till min framtida blogghörna.

2009-04-27 @ 14:52:53

Den högra höst upp får min tumme upp fast de andra var oxå bra iofs. Olika stilar, härligt!



Ha det bäst!

2009-04-27 @ 21:09:54
Malin Inspiration & design

InneUte-Malin;



Jag är glad att du tycker sovrummet blev fint. Det känns väldigt bra. :) Och än har vi ju lite kvar att fixa med. :) Vi ska ha trädtapeten från Woods också, som jag hoppas lyfter rummet en del. Den är verkligen underbar!



Vi ska nog hålla oss mest till vitt, lite metall/ rostfrittfärgat där inne. Kanske tillsätta lite grått eller någon pastell ibland. :) Skulle nog inte vilja slänga in någon knallig färg i alla fall. Fast svart skulle jag kunna tänka mig att blanda in. Och man kan ju byta till lite tuffare kuddar då också om man vill ha en annan stil. :) Bra bas med vitt, jag gillar!:) Sängbordet är så fint och så himla bra. Är riktigt nöjd med det. Jag rekommenderar det verkligen om du är sugen. :)



Det var inspirerande blogghörnor. Längtar tills jag har min egen lilla blogghörna. :)

Ha det fint!

2009-04-27 @ 21:11:59

Dom var fina alla fyra men den översta till höger ser väldigt bra och praktisk ut, med mycket utrymme. Själv har jag ingen stil alls på bloggplatsen, ännu får jag väl säga. Får väl se om vi hinner få ordning innan vi hunnit bo här i ett år i augusti.

2009-04-27 @ 21:34:40

Gör det det är roligt faktiskt :) Ja det är inte alltid lätt med odågor :)

2009-04-27 @ 22:34:01

Det låter som en bra kombination, det var precis de två bilderna jag fastnade mest för :)

2009-04-27 @ 23:46:26

Vi har ingen datorhorna hemma for tillfallet pga av platsbrist och det saknas verkligen kan jag saga! Skulle garna ha haft en som sag ut som pa bilden hogst upp till hoger. Helt i min stil!

2009-04-28 @ 23:13:31

Jag älskar bilden med alla teakmöbler och jordglobar. Underbar.

2009-05-11 @ 14:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...