Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Ständigt dessa pixlar



På årets franska möbelmässa, Maison & Objet, i Paris visades den omåttligt coola pixelsoffan som Cristian Zuzunaga designat för Moroso. Det vackra tyget tillverkas av danska Kvadrat - alltid dessa danskar... ;-) Soffan är hur tuff som helst, men eftersom jag tyvärr inte kan byta soffa varje år är den lite för mycket för min smak. Tar gärna ett par kuddar i våra vita soffor eller en tavla klädda i det vackra tyget istället. För att visa att vi svenskar minsann också kan göra tuffa saker på temat pixlar får även Fredrik Mattsons genialiska lampa PXL (Zero) vara med på ett hörn - även denna visades i Paris. För er som tycker att den är lite för tokig, finns den även i ett mer sobert vitt utförande.

Kommentarer:

Ball soffa du! Men herregud så jobbigt att se på den när man kommer hem efter en fest.. eller dagen efter =S

2009-02-01 @ 15:56:29

Zero gör grymt snygga lampor! Hade jag behövt fler lampor så hade jag vetat vart jag skulle vända mig...

Kram Frida

2009-02-01 @ 17:18:17

De var urhäftiga fast inget jag skulle vilja ha hemma hos mig men på rätt ställe så skulle dessa möbler verkligen göra sig.



/nina

2009-02-01 @ 23:09:13

Häftigt inlägg, kul med färgerna och den där pixliga soffan.

2009-02-02 @ 18:16:03

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...