Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Vykort från Blå huset i Borrby


Här väntar vi på att det ska öppna. (Privata bilder)

Årets första Österlenutflykt gick till Simrishamn och goda vänner som lånat ett hus på första parkett nere vid hamnen. Nice! God mat, spel och trevlig sällskap - perfekt inledning på semestern. På morgonen stuvade vi in oss i bilarna och gav oss iväg till Blå Huset i Borrby. Här finns det lilla extra för den trädgårdsintresserade - de säljer finfina saker i sin lilla butik både trädgårdsredskap och hantverksprylar. Återkommer med ett inlägg på det jag fick med mig därifrån! Efter shoppingen kan man ta en promenad i den fantastiska trädgården, jag skulle kalla den "svensk blandträdgård med många roliga växter". Det finns även ett kafé där man kan köpa kaffe och kakor som man sedan tar med sig ut i trädgården där det finns sittplatser lite varstans. Absolut värt ett besök!



Härligt ljuvligt mycket och stort!


Inte förrän jag kom hem såg jag hur perfekt huset speglade sig i kulan - coolt.


En av mina trädgårdsdrömmar - en grusad gång kantad av kryptimjan.

Kommentarer:

Vad härligt det ser ut!

2009-06-29 @ 11:29:25

Sådana här ställen brukar vara så mysiga, där det finns fint för både ögat och magen.

Ser fram emot bilder på vad du köpt!

Ha en fortsatt trevlig vistelse.

2009-06-29 @ 13:10:30

Har aldrig hört talas om kryptimjan!

2009-06-29 @ 13:27:35

Härliga bilder. Och bra tips, jag får stuva in familjen i bilen en dag och köra dit.

2009-06-29 @ 13:31:00

Det ser ju bara fööör mysigt ut!!!!

2009-06-29 @ 19:38:47

wow så mysigt och läckert kort med glaskulan...en sådan skulle jag vilja ha i min trädgård, vet du var den är köpt?

jag har massa material att posta nu...massor att ta igen efter dåsandet under palmerna :)

2009-06-30 @ 01:38:03

Verkar vara ett riktigt trevligt ställe. Bilden med huset i kulan blev verkligen häftig!

2009-06-30 @ 02:37:50
Sarah

Ser härligt ut! Har du några andra bra österlenstips? Loppisar, mysiga ställen, värt att se? Allt tages tacksamt emot.

/Sarah

2009-06-30 @ 16:55:14

Vill man ha loppis i Österlen är det ju bara att åka längs vägarna. Massor med mer eller mindre bra loppisar överallt! Vill gärna åka ner igen i sommar, det var så mysigt där!

2009-06-30 @ 22:59:07
CHRISTEL

Oj, dit måste jag ta mig på semestern.

Problemet är att barnen inte alltid delar mitt brinnande intresse....men men med en god fika så kanske. :-)

2009-07-01 @ 10:27:22

Bra med vänner som kan låna hus, för trevligt umgänge och utflykter! Helt enkelt suveränt.

2009-07-01 @ 16:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...