Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Vinterbalkong


Balkong i vinterskrud Bilder: privata

Tänkte bjuda på lite bilder på vår balkong i vinterskrud - så mycket vinter det nu blir i Skåne. Den är inte superfantastisk och genomarbetad på något sätt, men den lyckas ändå stå och se mysig och inbjudande ut hela vintern med väldigt enkla medel. Störst skillnad gjorde de färdiga sektionerna av pil, som maken sågade till och klädde balkongen med. De gör att den ger ett varmt och ombonat intryck året runt. Ett par rejäla krukor med vintergrönt - buxbom och bambu - och några mindre krukor med säsongens fägring - för tillfället ljung -  som är lätta att byta innehåll i gör det lättskött. Stolarna - röd-orange - Urban från IKEA, tillför färg och lyser upp vilken hörna som helst. Där har IKEA-Ingvar verkligen hittat rätt. Stapelbara är de också vilket är extra bra på små balkonger. Svårare än så är det inte att mysa till en balkong. Vi sitter kanske inte därute så här års, men visst är det alltid skönt att ha något fint att vila ögonen på utanför fönstret. :-)

Kommentarer:

Snyggt! De orange stolarna är verkligen en härlig färgklick! Jag har funderat på en sådan stol till min hall. Var inne på plexiglas (Kartell) först - men efter att ha tittat på en massa & alla är repiga, så känner jag att det inte är värt att satsa på en sådan. Jag vill ha en stol som "man kan se igenom". Har då sett denna modell med "hål" i ryggen som ett alternativ. Men är den skön att sitta på? KRAM!

2009-03-04 @ 12:23:50

Mysigt och fint! Här uppe i Umeå finns inget behov av att pimpa balkongen/uteplatsen så här års...den är full av snö.

2009-03-04 @ 12:32:47

Superfint, verkligen ! De röda stolarna lyser verkligen upp vilket vinterdystert väder som helst. Jag skulle så gärna vilja ha en balkong...!

2009-03-04 @ 13:30:54

Ser jättefint ut. Ett par solstrålar bara och en varm filt så hade iallafall jag inte haft något emot en sittning.

2009-03-04 @ 14:37:22

Å, mitt favoritämne! :-) Du har verkligen lyckats få till en skön vinterbalkong. Stolarnas färg gör jättemycket, och jag håller med om sånt där vindskydd i pil - det får balkongen att se ombonad ut. Nu väntar vi bara på våren! :-)

2009-03-04 @ 16:35:31

Jag älskar de oranga stolarna, en riktig färgklick! så fint ni har det! Kram Emmy

2009-03-04 @ 16:52:53

Tycker ni har gjort det ombonat och fint med enkla medel. Måste säga att färgklicken med stolen ger verkligen en härlig positiv känsla.

Ha det gott

2009-03-04 @ 17:14:24

Svar: Ja men eller hur? Världens bästa koja! Kunde inte hitta några prisuppgifter på dem, men lär ju kosta en hel del :S Kram

2009-03-04 @ 17:25:35

Charmigt och mysigt och får en att längta till våren och sommaren och framförallt värmen

2009-03-04 @ 18:29:28

Jättemysig balkong. Jag gillar den mycket.



Kram Annette

2009-03-04 @ 18:38:41

Riktigt snyggt! Får lust att sitta ute även fast det är vinter när jag ser bilderna.

2009-03-04 @ 19:30:22

Det var en härlig färgklick! Matchar dessutom huset perfekt! Bambu ger verkligen en ombonad känsla och visst kan man väl ha det både färgglatt och fint även vintertid när allt annat är så grått!

Jag har inte ens en balkong... men desto större altan istället!

2009-03-04 @ 19:47:24

Åh, jag trodde verkligen att det var en bild från förra våren innan jag läste! :) Skånsk vinter ser härlig ut tycker jag, jättefint!

2009-03-04 @ 20:20:38

Just att stolarna står ute även på vintern gör det inbjudande. Två-tre filtar och en latte, så går det! Jag satt ute igår på Espresso House i Västra hamnen. Det var KALLT, men det gick!

2009-03-05 @ 08:43:09

Mysig liten yteplats du har,kram Desajna

2009-03-05 @ 09:25:55
PiM

Läckert!!!



Gillar färgklicken ...

2009-03-05 @ 19:05:40

Härlig balkong.......stolarna ger en hög mysfaktor det behövs så här års när det är grått och trist ute.



Ha det så gott!!

2009-03-05 @ 19:27:12

Det där ser verkligen inbjudande ut. Härlig färg på stolarna! Och nu dröjer det inte länge tills ni kan börja sitta där... Här ligger snön fortfarande kvar, men snart, snart!

2009-03-08 @ 22:00:20

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...