Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Svensk sommar...

Kollage av bilder från IKEA & Granit

Våra svenska stoltheter har en stark sommar. Det är lätt att hitta snygga, prisvärda alternativ i många sköna stilar. För mig är det en utmaning att hålla i plånboken och inte storhandla bara för att det är billigt. Har en ambition att vara mer hållbar och mindre slit & släng. Det går väl sådär... En del saker är helt enkelt för fina för att motstå - som brickbordet här ovanför från Granit som fick följa med hem i helgen. Är också svårt förälskad i konservburkskrukorna från samma butik - men de får jag äga i fantasin - liksom resten av prylarna i kollaget här ovanför. :-)

Kommentarer:

Mycket fina saker finns det! Och mycket skulle man vilja ha! Härligt att drömma sig bort en stund...

Kramen.

2010-05-05 @ 10:25:19

Ja, att hålla i plånboken är inte alltid så lätt som man tror och önskar och ens man önskar. Gillar också de där krukorna. Bara-titta på lunchen....

2010-05-05 @ 11:12:30

Ska ju på IKEA nästa vecka,dyrt lär det bli ;) Älskar brickbordet i zink!!

2010-05-05 @ 12:04:08

Fint collage! Det finns så många fina krukor...

2010-05-05 @ 13:08:41

Åå det här kollaget gillade jag verkligen. Men precis som du så måste jag hålla hårt om plånboken. Med dränering och utbyggnad rasslar pengarna iväg...

Men den bänken skulle verkligen vara perfekt i trädgården...

Ha en bra dag!

Kram, Jenny

2010-05-05 @ 13:35:30
Anonym

Vilket fint kollage du har gjort. Jag gillar verkligen krukorna som ser ut som konservburkar, men det är ju något man lätt kan fixa själv. Jag vet inte hur länge en sådan burk kan stå ute, men över en sommar går det nog i allafall och så gör det ju inget om den blir lite rostig.

2010-05-05 @ 14:01:20
Moa

Riktigt fin inspirationsbild, man kan känna sommarvinden.. Jag stog själv och kollade på zinkbordet häromdagen, tyvärr blev det inget, men zinkbaljan kanske?!



Hälsningar

Moa

2010-05-05 @ 16:02:18
C

Tack för tipset! Oj, det kunde bli väldigt långt med iläggsskivor! Bra!

Hoppas du har en härlig dag!

Kram

2010-05-05 @ 16:50:47

SV: Ja, jag kan stolt säga att jag har tagit vettet till mig på senare år och försått att jag är värd mer än vad någon annan påstår.



Klart att det har haft betydelse för min självkänsla och mitt självförtroende att någon satt och hackade på mig dag ut och dag in i flera år, men jag börjar komma över det och som du säger, utseendet är ju bara en liten del av människan man är och har egentligen ingen betydelse då det är hur vi ser på oss själva som speglar sig utanpå. :)

2010-05-05 @ 18:13:03

Åh så mycket fint! Det brickbordet ligger farligt nära till inköp. Tur kanske att jag inte har någon Granitbutik i närheten. Puuh

Må bäst

2010-05-05 @ 21:15:47

Visst är det svårt att motstå alla fina saker som finns......jag håller mig hemma för säkerhets skull....nejdå, var iväg en sväng idag och kom hem med ganska många oerhört nödvändiga saker!

Ha det gott!

Agneta kram

2010-05-05 @ 21:18:31

Vad mycket snyggt du plockat ihop! Jag förstår att du inte kunde motstå brickbordet :-) Konservburkskrukorna blev jag också väldigt förtjust i. Kram Anna

2010-05-05 @ 21:34:25

Fina saker allihop! på granit kan man verkligen hitta saker man vill ha.Inte ofta man tar sig dit bara.

2010-05-06 @ 10:01:10

Så mycket fint! Zink är superläckert tycker jag.

Det där med att hålla i plånboken kan vara svårt, ibland får man nästan dra sig själv från saker man jättegärna skulle vilja ha;D



Kramar

2010-05-06 @ 10:28:03

Jag gillar samma saker som dig :-) Brickbordet och konservburkskrukorna hade gärna fått följa med mig hem! Jag har oxå en tendens att köpa saker för att de e billiga ;-)

2010-05-06 @ 12:47:00

Älskar kollage! Det är så inspirerande! Skulle också kunna tänka mig konservburks-vaserna. Ska till Stockholm i helgen och då kanske jag kan slå till på dem... ha en skön helg!

2010-05-06 @ 17:49:38

Fastnade också för plåtburkarna, superfina! Hade velat ha några sådana på balkongen i sommar!

Kram Rebecka

2010-05-06 @ 19:57:57

Men... Ikea ska jag till på lördag och Granit är inte så långt från jobbet, mycket snyggt där i kollaget!

2010-05-07 @ 00:20:17

Vilket härligt kollage du har satt ihop.



Svar:

Vi fick lägenheten! Så nu blir det flytt till sommaren :) Trevlig helg!

2010-05-07 @ 07:09:29

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...