Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Äntligen hemma... NOT!

En fantastisk weekend i Barcelona är till ända. Sommarväder, god mat & dryck, lovely atmosfär, vackra vyer och fantastisk arkitektur. För att nämna något... Tur att vi lämnat barnen hemma som lockbete annars kanske vi hade blivit kvar. ;-) Bilder kommer så snart den digra samlingen gåtts igenom.

Tills dess... svar på en utmaning jag fick av Weronica på finaste bloggen En mammas dag. Inte helt lätt att svara - men jag ska göra ett försök. :-)


1. Januari 2009 såg bloggen dagens ljus. Jag var då en relativt nybliven tvåbarnsmamma som faktiskt - hur otroligt det än kan låta - hade en del tid över hemma på dagarna. En mycket väldresserad bebis sov mer eller mindre dygnet runt sin första tid. (Det gick över sen.) Hur som helst. Inredningsroad och ivrigt spridande inredningstips till bästa grannen - tröttnade hon måhända på detta en smula - och kläckte idén att jag skulle starta en blogg för att tillfredsställa min inredningslustar. Sagt och gjort. Som total novis i bloggvärlden (aldrig läst en blogg) föddes Inne & Ute - med goda grannen som medskribent.

Inspirationen och bloggfliten har gått upp och ner under åren - men trots egentlig avsaknad av tid har jag svårt att lägga ner. Det är ju så kul. :-) Istället för grannen är numera en fotograferande make bloggkollega och påhejare. Anledningen till att jag fortsätter är nog främst att det är ett sätt att utforska mitt intresse utan att göra det IRL. På bloggen finns inga begränsningar i form av tunna plånböcker eller för små rum. Allt kan bli mitt på min egen lilla plats i cyberrymden. :-)

2. Vilka bloggar jag följer: En hel del... i mån av tid. Massor av inspiration finns att hämta hos en massa duktiga bloggerskor (+ en och annan manlig sådan) i vårt avlånga land. Här kommer ett litet urval av favoriterna: millandante, Darling Things, Hemlängtan, Home and desire, Min inspiration, LissenTo, Proforma, Nancy and I, The Swedish Girl, Mrs B, Mitt hem och min trädgård.

3. Favoritfilm: Så svårt... Det ändrar ju sig hela tiden. På 80-talet hade det varit en hård kamp mellan Girls just wanna have fun och Dirty Dancing (Nostalgi någon?). Under 90-talet var det feelgoodfilmen och klassikern Forrest Gump och inte fullt lika muntra The Unusual Suspects och Pulp Fiction. Nu... vet jag inte. Ska jag vara ärlig var det länge sedan jag såg en hel film. Somnar allt som oftast så fort TV-n åker på - för att inte säga ALLTID. Senaste filmerna som berörde starkt var Susanne Biers Hämnden och Pernilla Augusts Svinalängorna.

4. Favoritfärg. När det gäller kläder är det solklart svart - min garderob är nästan svart som natten men av någon anledning smyger sig ändå fler och fler färger in ju äldre jag blir. Kanske slutar jag mina dagar som en riktigt färgstark dam. :-) Inredningsmässigt lever jag efter klyschan svart och vit bas med olika färger som komplement. Förutom svart och vitt - går det att finna en hel del blått, grått och grönt in da house och såklart en del rött och rosa med två flickor i dagisåldern.

5. Favoritresmål: Att resa är en av mina stora laster. Tycker att det är smått orättvist att just jag drabbats av så många. Önskar ibland att jag kunde sitta nöjd hemma på kammaren och se pengarna lägga sig på hög. Not gonna happen. ;-) Nåja. Svårt att välja en favorit. Så många fina ställen jag varit på - så många fina ställen jag inte varit på. För att nämna några som jag haft glädjen att besöka. New York - alltid i topp. Paris - romantisk vår. Val d'Isère - skön atmosfär och grym skidåkning i ett. Paradis - Bagus Place på Tioman Island.

Puh, det var allt för mig. Skickar vidare till tre sköna bloggande damer Anette med LissenTo, Irène med Proforma och Cornelia med Mitt hem och min trädgård.

Kommentarer:

Åh, vilken kul läsning! Att få lära känna dig lite mer...

Kramen.

2011-10-13 @ 06:09:19

Att resor är din passion har jag förstått länge och log lite när du skrev att barnen var ett lockbete för att komma hem. Ja att resa är underbart tycker jag också.



Ler när jag läser ditt välskrivna inlägg.



Kram Lissen



2011-10-13 @ 08:49:00

:) - tackdesamma!

Barcelona... härligt som attan, speciellt så här års kan jag tänka mig.

2011-10-13 @ 11:14:25
Carolina

Vad kul att få läsa dina svar på frågorna! Jag tror att som småbarnsförälder behöver man kanske ibland något som helt skingrar tankarna, kanske framför allt på kvällskvisten då allt "måste" är avklarat, och det kan nog även vara en fördel att driva bloggandet tillsammans med sin make och på så sätt få vara kreativa tillsammans och bara det att få diskutera något som inte rör föräldraskapet.



Jag halkade in på din blogg, och nu är jag fast ;)



Tack för tips och tänk kring taveluppsättning, och ett särskilt tack för inspirerande tavelväggar i Barcelonainlägget! Hoppas att Gaudis verk hanns med i Barcelona!

2011-10-13 @ 12:49:23

Ja, tänk vad en helg kan göra för välbefinnandet! Bara ett par dagars miljöombyte kan ibland kännas som en helt veckas återhämtning, i synnerhet när det är på en sådan plats. Det var kanske tur att ni hade det där lockbetet!

Kul att läsa om dig och jag känner igen mycket då jag följt din blogg... ja, det måste väl nästan varit från starten. Jag antar utmaningen inom tid, lider av bloggtorka och inspirationsbortfall för första gången i mitt bloggliv men jag tar mig nog så småningom och då redovisas också din utmaning till mig.

Kram Irene

2011-10-13 @ 13:38:40

Så kul att läsa! Din filmsmak och intresse verkar vara identisk med min. Visserligen somnar jag inte så ofta men jag är alleles för rastlös för att sitta och titta en hel film.



Härligt att få se en sådan nöjd semester-Malin. Kan tänka mig att den där weekend-resan gjorde gott.

2011-10-13 @ 15:39:15

Välkommen hem! Blir kul att se bilder sen. Roligt att få läsa lite mera om dig också :)



Kram Anne

2011-10-13 @ 16:12:56

Kul läsning!

Och låter som ni hade riktigt gott i Barcelona!

2011-10-13 @ 20:41:36

jaa, det var en rolig upplevelse:)

2011-10-13 @ 21:37:05
Maria

Så fin och semesternöjd du är på bilden! Jag är så glad att jag har min egen personliga inredare på så nära håll. Kram!

2011-10-13 @ 22:22:14

Åh. En helg i Barcelona! Så underbart det lät!



Och så roligt att jag fick vara med bland dina favoriter! Jättekul!



Ha en fin helg!

2011-10-14 @ 12:30:13
Mia

"barnen som lockbete" haha, jag kan tänka mig att ni njutit därnere. Vad var bäst? Maten, kulturen, vädret? Jag har inte varit i Barcelona på flera år men vilken magisk stad det är. Och så är ju cava himla gott. :)

Besökte ni Gaudi-parken?



Kram

2011-10-18 @ 22:24:05

Fy skäms på mig att jag har missat det här! Jag bugar och bockar för utmärkelsen och att jag är en av dina favoritbloggar, det är verkligen hedrande och jag suger åt mig av äran!



KRAM!

2011-11-21 @ 17:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...