Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Barnkammare med stil


Bilder från barnrummet Ohdeedoh, Flugsvampstryck från Etsy

Jag föll pladask för denna mysiga barnkammare som känns lite ovanlig med sin frånvaro av grälla färger och leksaksinferno. När den lille pojken (!) blir större ser det säkert annorlunda ut men fram till dess är det en plats för mys där både föräldrar och barn känner sig lika hemma. Inredningen inspirerades av det ursöta flugsvampstrycket från Etsy - där man hämtade den röda färgen. Väggarna är vita utom den fantastiskt fina och innehållsrika fondväggen med tapeten 'Circus silhouette' av Catherine Martin från Porter's paints. Den fina soffan är lika ovanlig som fin att se i ett barnrum och den spetsmönstrade taklampan följer också samma enhetliga stil och skänker karaktär. Bra jobbat! :-)

Kommentarer:

Åh så fint! Jag är också inne på barnrumsfunderingar just nu. Kul att inreda barnrum. Synd att de ska stöka ner så bara ;) Ha en bra dag! kram Pernilla

2009-04-22 @ 08:41:04

Å! Ur-charmigt verkligen. Skulle gärna vilja ha ett litet rum att inreda åt liten i magen, men nu bor vi för trångt. :/

2009-04-22 @ 09:23:54

Jättefint barnrum. Jag tycker också om när det inte är för mycket leksaker och färger. Det finns visserligen många leksaker som är fina och bra gjorda, sådana kan gärna få stå framme för mig.



Tack för din kommentar på min blogg!

Kram Jenny

2009-04-22 @ 10:48:09

Underbart barnrum!

2009-04-22 @ 10:55:38

Väldigt mysigt och harmoniskt barnrum!

Kram Rebecka

2009-04-22 @ 13:01:14

Fint när det inte är för mycket av färger och saker. Gillar när det är lugnt och harmonisk och det är det i detta rum. Soffan är ju bara för söt!

2009-04-22 @ 13:16:55

Så fint!

2009-04-22 @ 13:33:26

Håller med! Man skulle kunna göra så mkt fint i barnrum om man bara tänkte till lite. Som t ex i Ä Hemma igår (även om jag är lite tveksam till typiska tjej- och killrum) Killar kan ha rött, rosa och tjejer blått! Så det så :)

2009-04-22 @ 14:54:34

Visst är det fint, och fungerar så länge barnet är så litet. Men när barnet blir äldre ser det konstigt och nästan lite otrevligt ut med ett barnrum utan leksaker tycker jag...

2009-04-22 @ 20:18:38

Vilket stilfullt barnrum! Läckert! Men lite barnleksaker skulle jag nog uppskatta - så man ser att ett barn bor där. Vi gör ju om i barnens rum nu & äldsta sonen har valt rött som accentfärg. Först ville han ha rosa - för alla kläder han väljer själv är helst rosa (tröjor! ej byxor). Men Rött är favoritlaget i fotbolls färg, så då fick det bli det.



Ha en bra dag i härliga solen! KRAM!

2009-04-23 @ 12:46:37

Underbar blogg - hit ska jag gå för att få inspiration till mina barnrumstavlor som jag målar!

2010-07-12 @ 23:06:38
Anonym

2011-09-16 @ 22:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...