Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Jag har fått pippi


1. Bird av Kristian Vedel, Architectmade (Bild: Design online)
2. Kuddfodral
Paradis svart/vit, Bantie (Bild: Bantie)
3. Väggdekor
Love Birds, Ferm Living (Bild: Design online)
4. Tapet
Grove Garden 01, Osborne & Little (Bild: Osborne & Little)
5.
Bird ljuslykta, LOB Design (Bild: Möbelvärlden)
6. Gul äggkopp och ljusstakar, Mateus (Bild:
Mateus)

Blogg-Marias man måste ha smittat mig med sin fågelskådarsjuka. Jag ser fåglar överallt - och jag gillar det. Fina träfågelfamiljen i ek är oemotståndligt charmig - precis som de trinda fåglarna på kudden Paradis från Bantie. Väggdekorationen Love Birds är snygg, men vore det inte lämpligare med bara två fåglar med det namnet? Monogami är kanske inget för fåglar. Fin är den i alla fall! :-) Tapeten från Osborne & Little har jag varit kär i länge. En vän har den i köket och jag blir alltid glad när jag ser den. Härligt färgglada fåglar mot en gulgrön bakgrund som känns väldigt rätt just nu. Kan man ha för många värmeljuslyktor? Fågeln från LOB Design finns i flera fina metallicfärger; svart, silver, grön och lila. Alla lika fina! Sist men inte minst de kitchigt fulsnygga sakerna från Mateus som jag hyser en hatkärlek till. För tillfället är det mest kärlek. :-)

Kommentarer:

VI ÄR BLONDINBELLAS STALKERS! LÄS MER OM DETTA PÅ VÅRAN BLOGG!

2009-02-19 @ 21:00:36

VI ÄR BLONDINBELLAS STALKERS! LÄS MER OM DETTA PÅ VÅRAN BLOGG!

2009-02-19 @ 21:00:39

Hej,



den tapeten är ju så fin, den skulle jag vilja ha nånstans hemma.



Ang blafre så berättade mamma att de matlådorna hade kostat 139kr styck och att de mindre kostade 69kr, verkar inte vara någon prisskillnad mot hemsidan då utan samma som nok, så helt klart prisvärt.



/nina

2009-02-19 @ 21:16:15

kul inlägg! Jag gillar ljusstaken i krom urmycket!

2009-02-19 @ 21:18:44

Jag kvittrar med här i Göteborg. Fåglar är alltid lovley!

2009-02-19 @ 21:42:29
Marias storasyster

Till Maria: Den fina tapeten som vi har i entre´n kan man, med lite god vilja, se fåglar i. Tror jag skall försöka så blir den nog lättre att stå ut med.

2009-02-20 @ 05:41:09

Ja, fåglar är fina och speciella i inredningssammanhang - och annars också förresetn! Jag gillar Banties fåglar och även geishorna.

Bild 1 påminner mig om rumpnissarna..! :)

2009-02-20 @ 09:12:35

Men va fina saker!

2009-02-20 @ 09:15:00

Den gröna tapeten har mamma och pappa på en vägg i vardagsrummet, tycker om den jättemycket! Du måste visa vad du klickat hem från H&M, och dina favoriter, det är en utmaning! Kommer visa mina favvisar i eftermiddag!



Kram

/Johanna

2009-02-20 @ 09:41:48

Fåglar är underbara! Gillar skarpt väggdekorationen, men du har rätt i att det egentligen bara borde vara två förälskade fåglar :) Kram Emmy

2009-02-20 @ 10:13:01

Hej Malin!

Ja de är ju så fina, mörkt gröna och slingrar sig hit och dit... de brukar alltid vara frodiga (: Jag har varit nära 2 ggr om jag inte minns fel, dock var det nog att den stod i drag och andra var antingen för mycket eller för lite vatten -vem vet? Men den överlevde faktiskt :P



Jättefin blogg du har och en sådan där pippi-väggdekoration skulle jag inte kunna motstå, dock bor vi i en hyresrätt och då går det inte att göra mycket :/

2009-02-20 @ 10:34:22
Anonym

2011-02-11 @ 17:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...