Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Vilsamma sovrum


Bilder House To Home

Jag har kommit underfund med att jag är väldigt kräsen när det gäller sovrum som visas i inredningssammanhang. De är ofta för färgglada och överstylade med orimligt många kuddar och pråliga lampor eller för asketiska och trista. När det gäller sovrum vill jag ha det vilsamt, mysigt och samtidigt personligt. Trots mycket letande har jag fortfarande inte hittat det perfekta sovrummet, men bilderna här ovanför visar sovrum som alla har något som tilltalar mig. Sovrummet överst till vänster utstrålar lugn och ro i all sin enkelhet; överst till höger ett sovrum med snyggt stajlad smart förvaring och fina kuddar; längst ner till vänster en enkel sänggavel med en ljusslinga bakom och på bilden längst ner till höger var det främst de fina hyllorna över sängen jag föll för. Var sover ni bäst?

Kommentarer:
Mia

Den längst upp till höger blev min favorit helt klart.

Mitt första besök härinne - vilken inspirationskick!



Oh käre nån, en syster på Strandvejjen! Jisses har hon vunnit på triss eller nåt? :) Men det finns ju en hel del småstäder utmed vägen som iofsg inte ligger direkt vid vattnet men ack så nära. Där kanske någon som jag skulle kunna bo...? :)



Stor kram Mia

2009-02-21 @ 18:39:35

Jag håller med dig att ett sovrum ska vara vilsamt. Inte för mycket på väggarna eller för mycket möbler.

Sovrummet längst upp till vänster är väldigt vilsamt men gardinerna var lite tråkiga!

Belysning är roligt att leka med, vi har t.ex. satt en ljusslang under sängen som ger en fin effekt. Den syns inte alls utan man ser bara att det lyser.

Ha en trevlig kväll!

2009-02-21 @ 19:17:48

Nu förvirrade jag till det och skrev till dig i marias inlägg. Skrev bara att jag tyckte det var trist att de måste göra om er fasad, förstår att det måste kännas jättetråkigt/jobbigt. Skönt när det är klart sedan iallafall.



Trevlig Helg,



/nina

2009-02-21 @ 21:28:32

Jo, man blir lätt det när man tänker på dom glassarna! Vad fint sovrum, såg riktigt mysigt ut!

2009-02-21 @ 22:27:30
Marias storasyster

Uppe till vänster! Lugnt och fridfullt men som någon i tidigare inlägg påpekat - gardinerna kunde vara roligare.

2009-02-22 @ 07:28:36

Jag gillar sovrummet längst ned till vänster! Fast jag hade nog haft "lite" mer färg. Men jag är ju färgmänniska, så är nog därför :) KRAM Emmy

2009-02-22 @ 11:27:05

Jag sover var som helst bara jag får sova... :-) Men helst i sovrummet längst ner till höger!

2009-02-22 @ 21:44:30

Jag gillar sovrummet längst ner till höger mest. Var jag sover bäst? Var som helst! Åker t.ex. buss till jobbet och 2 minuter efter att jag klivit på sover jag redan... :)

2009-02-26 @ 18:41:19

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...