Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Pyssel med pyssel!


En vitmålad "snack" med diverse pyssel + de två pärlburkarna

För att reda bot på en frustrerande jobbig pysselhylla som dessutom bara rymde hälften av pysslet tog vi oss till IKEA (=himmelriket för den som behöver småförvaring). Vi införskaffade en  "Snack " som väl hemma försågs med lite vit färg. De utrymmeskrävande runda pärlbukarna byttes till fyrkantiga plåtburkar (också IKEA). Locken till burkarna försågs med pärlor motsvarande innehållet i burkarna (limmat med lock-tight). Numera är det ordning och reda på pysslet och allt finns på samma plats! Den som orkar kan pärla bokstäver i snygga färger och limma "PYSSEL" på lådan.


Kommentarer:
Christel

Jag tar för givet att det är du Maria som skrivit detta....eller??

I vilket fall som helst skrattade jag gott åt att för att få ordning på pysslet så pysslar man ytterligare med pärlor på lock mm mm. Det är bara en sån pysselfia som du som orkar det.... :-) Men fint blev det!! /denlata

2009-01-27 @ 11:21:38
Storasyster

Detta var verkligen dagens sanning!

2009-01-27 @ 13:28:53

Jag började faktiskt pärla bokstäver men jag fick inte ha dem ifred, någon stal dem hela tiden. Dessutom måste man pärla spegelvänt om det ska bli snygg och det klarar inte min amningshjärna. Kram!

2009-01-27 @ 16:24:11

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...