Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Kär i ett durkslag



1. Square 250kr (Källa: www.designtorget.se)
2. Durkslag från Rice 125kr (Källa: www.broarne.se)
3. Fläckig från IKEA 15kr (Källa: www.ikea.se)
4. Nigella 199kr (Källa: www.cleancut.se)

Kan man bli kär i ett durkslag? Jag kan. Kalla mig gärna ytlig, men jag gillar verkligen de fina durkslagen Square som bland annat finns att köpa hos Designtorget. Enkelt och tydligt formspråk och mina favoritfärger - mer behövs inte för att få mig på fall. Tycker man att 250 kronor är lite mycket för ett durkslag, vilket jag kan hålla med om, har IKEA kommit med nyheten Fläckig som för blott 15 kronor löser "hälla av spagettivattnet-problemet" utan att göra bort sig. Detta modesta durkslag finns även i en lite kaxigare blå variant. Är man av den romantiska typen kanske de färglada durkslagen från Rice kan vara något. Förutom i rosa och grönt finns de även i rött och turkost. För de som föredrar ett solitt durkslag i rostfritt har Nigella satt sitt namn på ett finfint durkslag som jag gärna skulle stila med i köket.

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...