Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Klättra och kläng!



A. Hjälmböna B. Slingerkrasse C. Vit klockranka D. Rosenböna (Bilder från www.odla.nu och www.raravaxter.com)

Det har efterlysts lite fina ettåriga klättrare så här kommer några förslag. Hjälmböna, liten (c:a 1 meter hög) med rosa väldoftande blommor och mörkt gröna blad med lila inslag, blommar på sommaren. Slingerkrasse 'milkmaid',  1,5-2 meter hög, denna skönhet växer krafigt om den får bra med näring och blommar med krämvita blommor från juli till oktober. Vit klockranka, också den väldoftande, 2-3 meter hög och blommar från juli och framåt.  Rosenböna ' prizewinner', röda små blommor c:a 2 meter hög och blommar juli till oktober. Kan inhandlas hos tex Rara Växter eller  Lilla fiskaregatans trädgårdsbutik.  Själv tror jag att jag ska blanda ut mina nysatta perenna klättrare med några milkmaid...


Kommentar:

Vad kul när man hittar till en blogg där man känner igen sig i bilderna och i stilen. Hit vill jag komma igen!

2009-02-05 @ 09:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...