Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Vad ska vi äta i helgen?


Foto www.adlibris.se

Här kommer ett recept på Karljohanstortelloni med paprikapesto & kycklingfilé (karljohansravioli går lika bra) - en gammal trotjänare som brukar få mycket beröm. Arbetsinsatsen i köket är relativt liten men resultatet blir både gott och snyggt. Särskilt snyggt blir det om man lägger upp det på ett stort fat. Paprikapeston är även supergod att servera till grillat. Eftersom jag inte hittade någon bra bild på denna rätt bjuds det även på ett boktips, Mera Fredagsgourmet från Allt om mat, där detta recept, och en mängd andra godbitar, finns med.


Kommentarer:
Karolina Nilsson

Vilken jättefin blogg ni har. Snygg design på sidan. Väldigt abitiöst... Jag är glad när jag får tid till att sukta i en trädgårdstidning tillsammans med en stor kopp te. Jag följer med spänning Maria om du kommer att tipsa om någon snygg ettårig klättrare som passar i kruka.

2009-01-23 @ 18:51:48

Jag har oxå den kokboken! Mycket bra och användbar. Enkla men festliga rätter :-) Jag gillar speciellt de små drink- och efterrättsrecepten på varje sida.

2009-01-24 @ 10:57:07

Tack för tipset! Vi har för tillfället skalat bort allt extra kring måltiderna - så vi har inte hunnit prova det. Är överlyckliga om vi lyckas sitta ner och äta huvudrätten i lugn och ro. :-)

2009-01-24 @ 13:15:20

Så lustigt! Efter jag hade skrivit min kommentar igår kikade jag igenom kokboken för att se om jag hittade nåt smarrigt. Hittade då "ditt" pastarecept o kom på att vi faktiskt har lagat det en gång ;-) Så det blir kvällens middag!



Såg din fråga inne hos mig! Läs min blogg idag så får du svaret ;-)

2009-01-25 @ 16:12:01

Jag visste det! ;-)



Smaklig spis!

2009-01-25 @ 16:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...