Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Fredagsmys - I Miami



Idag är det dags för lite lyxigt hotellmys igen. Eftersom den svenska sommaren inte visar sig från sin bästa sida ger vi oss av till det betydligt mer solsäkra Miami. Vi hittar vår destination, Mondrian South Beach, på prima läge, granne med havet och bara minuter från Miamis hetaste nöjesliv. Vårt hotell är inrett av en av världens mest eftertraktade designers, holländaren Marcel Wanders. Sin vana trogen har han inrett i en stil som inte ber om ursäkt för sig - en blandning av barockt och raka linjer, svart-vitt och färgstarka accenter. Inspirationen är hämtad från ett slott i sagornas värld. På dagen hänger vi i det mysiga området med knallröda barockmöbler, enorma mattor à la Orienten och ett hav av mjuka kuddar. På kvällen sveper vi partyklädda ner för den minst sagt pampiga trappan och hänger sedan i baren i vitaste vitt, upplyst av oversized lampor i guld. Någon som vill hänga med och leka Askungen? :-) Trevlig helg!


Bilder: Mondrian South Beach och Marcel Wanders

Kommentarer:

underbart att resa =)

2009-06-12 @ 09:47:19

JA TACK!!



Vore helt underbart, längtar till sol värme och ledighet...



Ha en skön helg!!



Maliin

2009-06-12 @ 10:09:30

Så läckert! Bilden längst ned till vänster är urhäftig! De vita fåtöljerna skulle jag lätt vilja ha, så snyggt!

2009-06-12 @ 12:27:17

Inte dåligt!!:)

2009-06-12 @ 14:05:40

Vilket hotel...ajaj...inte som det vi bor på direkt, men absolut, detta är helt okej, fräscht och lite mysigt, faktiskt ser det ut precis som på bilden från internet, vilket man inte alltid kan hoppas på :) jag hoppas dock att hotellet i hawaii ser samma ut som bilderna också....men det ger sig imorgon. ha en fin fredag :)

2009-06-12 @ 15:59:59

Undrar vad det skulle kosta att flytta in... För alltid? ;-) Fantastiskt ställe. Jag hänger på! (Fast jag misstänker att jag skulle känna ett behov av att göra en total make-over först, för att matcha inredningen.)



Trevlig helg, tjejer!

2009-06-12 @ 16:49:39

Har precis varit i New York med Karola (alltidinredningbloggen) så till Miami är det inte alltför långt, det är klart jag kommer :)

Miami har jag heller ännu inte varit i även om det vara nära en gång i tiden och det här hotellet vill jag absolut inte missa! Häftig inredning! See you...

Trevlig helg, Malin och Maria!

2009-06-12 @ 18:14:38

Skulle gärna följa med,om det inte vore just för detta med det ekonomiska....men jag får försöka

överleva!!!Men drömmen kan ju ingen ta ifrån en...





Ha en gör bra dag!

2009-06-12 @ 19:16:10

Åh så vackert!

2009-06-12 @ 19:27:37

Jag följer gärna med till detta charmiga hotell. Härlig blandning av stilar. Det skulle vara roligt att få vara i en sådan miljö där allt är stort och pampigt och lite sagolikt som du skrev.

Ha en bra fredagskväll!

Kram Jenny

2009-06-12 @ 19:31:41

Hej vill du bli kvällens gästbloggare i min blogg så ta dej en titt i mitt senaste inlägg ! ! ! =)

ha en fortsatt trevlig kväll !

2009-06-12 @ 20:20:27

Miami vore underbart nu när det är sådant tråkväder här hemma! Men får väl sitta & drömma framför dina bilder - för någon resa blir det tyvärr inte nu. Hoppas att du får en skön helg! KRAM!

2009-06-12 @ 20:42:08

Ojojoj så läckert. Speciellt bilden överst till vänster - vilket härligt "rum".

2009-06-12 @ 21:15:44

Klart jag hänger med till värmen och den här vackra miljön! Bor gärna i ett rum som finns längst upp till höger!

Du vi har en berömd trappa här i stan, på Knaust.

Får fota någongång!

Ha en jätteskön helg!

2009-06-12 @ 22:15:12

Det låter ju helt underbart med 3 årskalas!! Ha det så jättemysigt, själv blir det 13 timmars resa imorgon... och sedan en lei kanske vid ankomsten :) ...det är verkligen dax att åka från NY finns för bra shopping här hm....

2009-06-13 @ 05:36:23

hej. tittar in här ibland. fint. nu egen blogg. nu readymade/remake-kuddar aktuella. varmt välkommen.

2009-06-13 @ 14:11:24

Hej! Förlåt om jag stör :(

men jag undrar om du vill vara snäll och fråga mig nån fråga jag kan få svara på i min blogg? Snälla?



jag har frågestund där men det brukar inte vara så många som vill delta och de tycker jag är synd för jag älskar att svara på andras frågor. Du kan fråga mig precis vad du vill.



emmaeriica.blogg.se



tack!

2009-06-13 @ 17:21:14

Vilket ställe och vilken fantasi!

Och Miami i sig är väl en värld för sig vad gäller ytligheter, på gott och ont!

Ha en skön helg!



C.

2009-06-13 @ 18:51:13

Konstant regn hela fredagen och jag lyckades missa den lyxiga fredagsresan till Miami. Vilket överdåd!

2009-06-14 @ 01:19:03

Ojojoj!!

så läckert!!!



Maliin

2009-08-12 @ 22:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...