Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Månadens blomma juni 2009


Bild: Goldahlia 'orange', Sommarljus och Goldahlia 'rose'. (Bild från Blomsterfrämjandet)

Blomsterfrämjandet, www.blomsterframjandet.se, utser varje månad "månadens blomma". Denna månad, härliga juni då vi fortfarande går mot ljusare tider, är det Sommarljus och Goldahlia som står för fägringen. Tidigare hade jag lite svårt för dahlior men har svängt om. Tänk dig en strikt ram med låg buxbom och innanför ett hav med dahlior i dina favoritfäger. För faktum är att de finns att få i alla möjliga varianter och färger. Problemet är att de ska tas in och vinterförvaras. Men jag tycker att det är värt det. Mitt problem är att när jag väl har grävt ner dem så glömmer jag strax var och senast idag när jag planterade silverax "brunette" tillsammans med röd solhatt (underbar kombination) fick jag kommentaren "men det var ju där du satte dahlior"...Hoppas att de passar bra tillsammans - för jag kommer inte ihåg vad det var för färg på dahliorna... :-)

Kommentarer:

Hihi! Låter som något jag skulle kunna göra! Fast jag rycker mer upp växter ur rabatterna som är översvämmade av t.ex allium!

2009-06-02 @ 09:27:56
Mia

Den mörka versionen var väldigt fin. Jag måste säga att jag som aldrig längtat speciellt efter saker varken bil hus etc. Ingen materialist liksom. Jag längtar dock numera oerhört efter en egen gräsplätt. Är detta ett ålderstecken??

2009-06-02 @ 11:10:14

Jag har också svängt om efter ett besök på Sofiero. De är riktigt vackra. Men min röda från förra året tynade bor tunder vintern... inte helt oväntat.

2009-06-02 @ 11:53:06

Är väl ingen älskare av dahlior precis även om det finns fina sorter och färger. Jobbigt också att de ska tas upp och förvaras inomhus. Nej, jag tror det får vara. Det finns så mycket andra vackra blommor som jag hellre väljer.

2009-06-02 @ 15:24:10

Kan bli en trevlig överaskning i färgkombinationer.

Jag skulle ha gjort likadant i min iver att få fint i rabatten.Ha en skön kväll!



Ps Ska springa Vårruset ikväll Ds

2009-06-02 @ 17:33:49

hehe...låter bekant...jag vet aldrig vart jag planterat och vad...hm

jättekul att du är med i min utmaning,kulkul!



2009-06-02 @ 21:28:17

Tackar för peppingen. Gick riktigt bra efter hur jag tränat!

Jodå kameran var med före o efter loppet!

Sov gott!

2009-06-02 @ 21:52:37

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...