Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Sommarmat


Kycklingsallad med risoni (bild från alltommat.se).

Nu när sommaren är här (den har bara tagit lite paus) så finns det så mycket gott i matväg att sysselsätta sig med. Jag vill grilla, äta fräscha sallader och baka lyxiga bakverk med jordgubbar. Så som alltid annars får jag sålla och prioritera. Idag bjuds det på kycklingsallad och ett friskt glas rosévin. Efter en del semestrar i Frankrike med en sallad och ett glas rosévin som standardlunch är det en riktigt sommarfavorit. Hos alltommat.se hittar ni ett gott och enkelt recept på kycklingsallad. Till detta dricker jag en Réserve de Bonnet Rosé (3181) för 80 kronor. Men för att lägga 80 kronor på ett rosévin måste man vara ett fan så för er som bara vill testa på så får man ett schysst vin, Rosé d'Anjou (nr 7062), för 51 kronor. OBS! Servera vinerna väl kylda. Med hopp om en härlig helg för er alla!

Kommentarer:

Mums... måste testa!!!



Nu ligger min UtmaningsLista ute! Kolla gärna in!!



Ha en fortsatt bra dag





Maliin

2009-06-04 @ 09:53:09

Låter supergott! Dig kan man lita på. :-) Vad bra att du tipsade om det goda rosévinet. Vi hade lyckats glömma namnet. :-)

2009-06-04 @ 10:15:35

Åh, så gott det låter. Rosévin har jag inte druckit på evigheter, får nog testa det i helgen!

2009-06-04 @ 11:23:23

Rosévin = sommar och semester!

2009-06-04 @ 11:55:01

Så gott med sallade sommartid!

Rosevin är det bra att du tipsar om.

Tror jag inte druckit det sedan förra sommaren.

Ha en alldeles underbar helg du/ni också!!!!

2009-06-04 @ 14:47:50

Sallad som är så gott och som man kan variera i oändlighet! Utmärkt sommarmat och det äter vi ofta! Vinet får jag tyvärr lämna åt sidan, min mage klarar inte det...buhu :(

Ha en riktigt skön helg, båda två!

Kram

2009-06-04 @ 14:55:23

Åh så gott det lät!

Kram Sandra

2009-06-04 @ 19:27:10

Är en riktig sallastokig, äter sallad säkert 3-4 ggr i veckan. Den här ser ju urgod ut och värd att testa.



Ha en bra helg och kram!

2009-06-05 @ 05:14:56

Jag ääälskar rosé vin! Har dock inte testat det. Just nu e mina favoriter Peñascal Rosado Tempranillo Shiraz (nr 2951) och Jacob's Creek Shiraz Rosé (nr 6401). FÖrutom min absoluta favorit som är Bibich's Think Pink Rosé, men den går tyvärr inte o köpa på systemet. Har bara fått den hos min pappa som importerar vin från den vinproducenten i Kroatien. Ägarna va förövrigt på vårt bröllop o stod för vinet :-D då fick vi dock "bara" rött och vitt vin inte rosé :-)

Salladen såg riktigt smaskig ut oxå, den måste vi testa :-)



Trevlig helg!

2009-06-05 @ 12:16:45

Rosévin ÄR sommar. Köpte ett gott häromsistens: Cameleon från Argentina, 65 kronor. Gott till mat, och ekologiskt är det med! :-) Vi ska nog suga i oss en flaska imorgon, på nationaldagspicknick i goda vänners lag. Till det blir det tabouleh med rökt lax och kräftstjärtar. Ditt salladsrecept läggs dock på minnet till en annan gång (för maken har redan handlat). Lät mums!

2009-06-05 @ 13:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...