Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Minus tio - inte alls kallt


Vägghängt tidningsställ City Sunday och det golvstående tidningsstället In The Neighbourhood (Bilder: minus tio)

Många i bloggvärlden har liksom jag sett, imponerats av och fallit för det otroligt coola vägghängda tidningsstället 'City Sunday'. Det har verkligen alla rätt: modernt och retro på en och samma gång med sin böjda form som för tankarna till en stadssiluett. Extra kul var det därför när svägerskan berättade att en av formgivarna och grundarna till företaget "minus tio", Ingrid Svensson, är en nära vän. Hon tipsade mig om minus tios hemsida och väl där hittade jag fler lika fina produkter formgivna av Ingrid, Olle Wingård och Jonas Forsman.

Stolen 'Slim One' är enkel i sin form och samtidigt speciell - en tilltalande kombination. Med sina sparsamma mått är den perfekt för det lilla köket. Pallen 'Audrey' var kärlek vid första ögonkastet. Svårt att sätta fingret på vad det är, men den är smäcker och samtidigt rejäl. Stilsäker formgivning. Hyllan 'Clear Cut' är otroligt cool med sina strikta linjer och kombination av svart utsida och trären insida. Den ser dessutom väldigt användbar ut med sina fack. Gillar ni, liksom jag, deras produkter så ta en titt på minus tios hemsida - där kan ni bland annat hitta information om återförsäljare. :-)


Stolen 'Slim One, pallen 'Audrey' och förvaringsenheten 'Clear Cut' (Bilder: minus tio)


Kommentarer:

Hyllan Clear Cut ser spännande ut, pallen var fin i sin enkelhet men tidningsställen är det jag gillar allra bäst! Himla snygga!

2009-03-29 @ 12:02:57

Jag gillar "clear cut" bäst! Jag är just nu inne i en period där jag gillar "tjocka" skivor i allt - soffbord, bokhyllor, köksbänkar, etc.

2009-03-29 @ 12:43:19

Det golvstående har jag inte sett förut men City Sunday funderar jag på att köpa till sovrummet.

2009-03-29 @ 13:18:49

Tidningsstället har en spännande form som drar till sig blicken. Även stolen ser smäcker och fin ut.

Vad kul att känna formgivaren!!!



Nyss hemkommen efter 5 timmars bilfärd och packat upp det mesta.

Tack för era goa kommentarer! Kram

2009-03-29 @ 21:58:48

Tack för tipset, där ska jag kika in!

Kram Sandra

2009-03-29 @ 23:35:23

hoppas du får en toppen vecka :)



så vill ja påminna om min tävling där du kan vinna en Mumin mugg/skål av Designer

Tove Slotte-Elevant

till ett värde av 418kr



Kram

2009-03-30 @ 01:39:50

Heej !

Haft en bra helg?

Kram

2009-03-30 @ 01:59:05

Haha, kul med lite lokal förankring!

Dessa ska komma och besöka oss och presentera minus 10 nästa vecka, liten värld.

Underbart tidningställ och roligt namn på företaget!

Kram och ha en bra dag!

Sofie

2009-03-30 @ 11:08:21

Hej! Ni har en härlig blogg tycker jag, därför får ni en utmärkelse av mig! Ni hittar den på min blog! /Sophie

2009-03-30 @ 12:51:11

Å, jag gillar verkligen hyllan och pallen! Tidningsställen är superfina, men jag har en känsla av att de är snyggast tomma, eller nästan tomma.

2009-03-30 @ 14:49:47

Skickade genast det här tipset till min grannkompis so bor i ett likadant 50-tals hus som vi, hon e på jakt efter ett snyggt tidningsställ o hänga på väggen. Det här hade passat perfekt!

2009-03-30 @ 23:47:32

Jag är nog en av få som har missat deras saker. Snyggt tidningsställ!



Malin

2009-04-01 @ 16:46:53

-kanonsnyggt tidnings ställ...kanske kan funka för post också..?..men helst då glassiga inredningstidningar förståss :)

2009-04-02 @ 19:14:52

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...