Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Vårtecken - vecka 2


Bondpionens härligt röda skott och bedvid ett nästan lika rött skott på min trädpion. Kärlek!

Vi är inne på andra veckan i vårteckensutmaningen från Humlebacken. Nu är det nära här i Skåne! Hade jag kunnat hade jag spelat in alla vårfåglar som sjunger i omgivningarna, sånglärkan som drillar, skatorna som kraxande bygger bo och måsarnas hysteriska skrik. Den fantastiska och alltför korta tid mellan vårvinter och försommar närmar sig med stormsteg. Man kan nästan höra hur växterna laddar där nere under ytan och för varje dag tittar allt fler sorter fram. Jag tillbringar så mycket tid jag kan i trädgården. Har jag tur ropar min snälla granne Malin och frågar om jag vill ha kaffe - och det vill jag :-). Sen sitter vi där i solen och dricker kaffe och väntar på ännu mera vår. Livet på en pinne!


Mer vår, tranor som ropar i luften och nya gymnastikskor på stora tjejen.


Små solar i leran. I veckan tittade Tussilagon fram utanför häcken.

Kommentarer:

Hallå tjejer! Kul med kommentarer från er båda!

Pioner har jag inte sett skymten av här och inga Tussilagon heller! Fåglarna däremot, kvittrar så man nästan tror de har skruvat upp volymen för fullt, men det är härligt!

Sv: Julros heter nog så från det engelska namnet "Christmas Rose".

Ut i solen med er nu och du, Maria... sätt på kaffe till Malin, för en gång skull :)

Ha det gott!

2009-03-30 @ 13:07:22

Vilka härliga Tussilagos!

De strålar lika varmt som solen. Ett sånt foto kan man ta fram och titta på när våren bjuder på regn istället, och vips blir man gladare.



Hittade hit via Humlebackens vårteckensutmaning, jätterolig grej tycker jag.



Hälsn Veronica

2009-03-30 @ 13:43:24

Hej! Visst är det härligt när våren är på intåg! Jag har också fint vårrufs i min trädpion. Åh så härligt med tussilagon, här hos oss är den faktiskt väldigt sällsynt. Vet inte vad det är med Blekinge och tussilagon, de är svåra att hitta./Merja

2009-03-30 @ 13:52:00

Åhh tussilago! Det är verkligen VÅR!!! Hoppas att snön försvinner här också, så att tussilago & blåsippor kan komma fram & förgylla den brungråa vardagen... Hoppas att du har haft en bra dag!

2009-03-30 @ 14:09:39

Tussilago har jag nästan glömt bort! :-) Bilder som verkligen doftar vår. Tänk, mars är en så ful månad egentligen, och ändå så hoppfull!

2009-03-30 @ 14:51:38

Vilken härlig inspiration. Det får bli morgondagens projekt.

2009-03-30 @ 15:40:07

Oj va mycket längre våren kommit nere hos er. Blir osäker på om mina pioner klarat sig. Det ska bli spännande att se. Vi har harar som springer på tomterna här omkring och de har lämnat extremt mycket spår efter sig precis vid mina pioner så vi får väl se. Vi funderar på stängsel runt blommorna annars, kul eller hur? Nja inte direkt men man vill ju att det man planterat ska klara sig.



/Nina

2009-03-30 @ 16:01:17

Nu bara händer det en massa i naturen och trädgården. Tussilago är ett riktigt vårtecken.

Här på gården upptäckte jag att häcken börjar få skott.....rejält med värme nu så baske mej tar det racerfart.



Ha det så gott och kram!

2009-03-30 @ 18:04:43

Åhhh vilka fina vårtecken, helt underbart och jag blir grön av avund...



~Livet i byn

2009-03-30 @ 18:20:02

Tussilago... det längtar jag till nu. Snart är de nog här.

Njut i trädgården med kaffe :-)



Kram Annette

2009-03-30 @ 18:54:34

Vilka underbara foton, här sitter jag grön av avund när jag ser dina små gula solar... snön vräker nämligen ned utanför mitt fönster just nu...



Kram!

2009-03-30 @ 19:28:44

Här blev det också kaffe inomhus, har blåst kallt idag! Har faktiskt inte fikat ute än i år men vi har grillat en gång.

Ha en trevlig kväll, båda två!

2009-03-30 @ 19:48:09

jag har inte sett en tussilago ännu i Göteborg, men det kan ju bero mer på mig än på eventuella tussilago ;-)

2009-03-30 @ 22:57:41

Jag har börjat på vårteckensutmaningslistan uppifrån, och det är stor skillnad i det här landet måste jag säga. Vi har det härligt här!

Jättefina bilder!!

kram

Viveka

2009-03-30 @ 23:16:10
christel

Så himla härliga bilder!

Mitt bästa vårtecken är att våra galna danska grannar har börjat synas igen. Nu är det bara trädgård som gäller för dem...och kanske en o annan öl. :-)

2009-03-31 @ 11:33:48

Ååååå tussilago, jag längtar verkligen!

2009-04-01 @ 20:10:05

A-HAAA!!

Jag har precis flyttat till ett hus (första huset) som hade massor av sådana knoppar där vi skulle sätta in en dörr. Jag visste inte vad det var för något och ingen annan heller men jag grävda upp rotsystemet och satte den en bit bort så vi kunde sätta in dörren!



Men nu vet jag i alla fall vad det är och vad det kommer att bli! Bondpionen alltså! :) tackar!



jag har en bild på min blogg så kan du se om det stämmer:

7lxrt9j4i6w/ScKyUqSJKI/AAAAAAAAEto/XWD-eqp4QhA/s1600-h/Bild+117.png" rel="nofollow">http://2.bp.blogspot.com/7lxrt9j4i6w/ScKyUqSJKI/AAAAAAAAEto/XWD-eqp4QhA/s1600-h/Bild+117.png



Kramkram

2009-04-03 @ 17:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...