Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Vårtecken - vecka 9 - The Grand Finale


Det mesta av min fina rosmarinbuske dog denna vinter men en liten del överlevde och blommar nu så fint med små blå blommor. Till höger en slags minisyren.

Så var det dags för den sista vårteckenutmaningen. Det hela startades i mitten av mars av Viveca på fina Humlebacken och vi har fått följa vårens framfart genom Sverige under två månader via olika bloggar. Det har varit jättekul! Förutom att jag påmints om hur stora skillnaderna är i klimat i vårt avlånga land har jag blivit bättre på att se och uppskatta små vårtecken i min egen närhet. Tack för det! ...och även om jag idag tittar ut över en regntung trädgård så vet jag att sommaren snart är här med allt vad det innebär. Mest av allt längtar jag efter ledig tid med familj och goda vänner. Vad längtar du efter?


Blir det några körsbär till oss i år tro?


Äntligen! Min purpurapel står i full blom. Trots taskigt läge med mycket blåst kämpar den på och bjuder varje år på vackra rosaröda blommor.

Kommentarer:

Så fina bilder du har tagit, vännen! Vi njuter också av er purpurapel. :-)

2009-05-18 @ 09:03:52

Ljuvliga bilder, av både minisyren och purpurapel.

Vet du, jag tycker också att jag lärt mej att se lite mer av det fina. Även regniga dagar så vet man snart kommer...... solsken!

Jag längtar efter.... semestertripper,+ min bästa vän fyller jämt (fest). Bara vara.... små utflykter.

Ja också, att en ny lägenhet, ska dyka upp!

Ha en skön dag!

2009-05-18 @ 10:06:14

Vackra bilder som vanligt!



Själv längtar jag efter att mina kurser skall klaras av och avslutas...och så längtar jag efter att slippa längta efter godis hela tiden!!!

2009-05-18 @ 11:11:54

Härliga bilder på våren, eller försommar rättare skrivet :) Så din Rosmarin klarade sig, jag trodde min skulle göra det men sista frosen tog den helt och hållet..... hade varit roligt att en gång se en blommande Rosmarin :) Ha en bra dag, 8`)

2009-05-18 @ 11:22:43

fina bilder, sommaren är påväg...längtar efter ledigt och att träffa gamla vänner i La...

2009-05-18 @ 11:50:05

Purpurapel är fantastiskt vacker när den blommar! Överlag blommar allt rikligt i år!



Den här utmaningen har verkligen fått mig att titta på det lilla. Jag har gått runt med kameran och fotat, stått på knä och fotatcoch t.o.m. legat på marken för att fånga den minsta blomman med kameran. Grannarna har nog undrat :)



Jag längtar nog allra mest efter sommaren med allt vad det innebär, ledighet med familjen, tid att göra roliga saker, grilla, utflykter...

2009-05-18 @ 14:16:25

Så fina bilder du visar och visst är rosmarinen fin när den blommar. Jag hade en relativt stor planta som jag fick och blomma men så kom en riktig kylig vinter utan snö, så var den sagan slut. Ha en skön kväll!/Merja

2009-05-18 @ 16:25:09

Vad härligt med en stor rosmarinbuske! Såg sådana när vi var i spanien tidigare i våras men har aldrig sett större rosmarin här i sverige.

Jag ser också fram emot sommaren och ledighet tillsammans med min familj. Att kunna sitta ute och njuta tidigt på morgonen och sena kvällar är något som vi njuter lite extra utav.

2009-05-18 @ 18:52:59

Det är verkligen läckert med stora träd som blommar. Jag ser absolut också fram mot sommar-semestern, det börjar kännas i kroppen att det är dags för lata dagar nu.

2009-05-18 @ 18:58:58

Vilka vackra blommor du visar, gillar purpurapeln!



/Caroline

2009-05-18 @ 19:30:27

Ja det är verkligen the grand finale på våren just nu, sedan har vi hela sommaren framför oss.



Roligt att se en dvärgsyren i annan färg en min egen. Som bara har slagit ut med en enda blomma än så länge.

2009-05-18 @ 19:38:05

En sådan vacker apel!



Alla dessa vackra fruktträd, är så ljuvliga då de blommar.



Nu är det väl nästan sommartecken i södra delarna av landet :-)



2009-05-18 @ 19:54:15

Tack, ja vi är helnöjda. Trodde inte att det skulle göra så mycket för rummet. Nu längtar vi bara till att få trappan på plats och börja använda den. Sedan kan jag börja muttra över allt skräp som barnen drar in...

2009-05-18 @ 21:47:09

Jag längtar efter ledig tid utan tjat med barnen och mannen och vännerna! Sen längtar jag efter ett AD-jobb :)



Jag har aldrig sett blommande rosmarin tidigare, har en liten en, dock ingen buskeujtanför dörren.

2009-05-18 @ 22:25:13

Jättefint! Ha det bra!

2009-05-18 @ 22:35:15

Nu är det riktigt fint ute och tack för de underbara bilderna.



Kram och ha en bra dag!!

2009-05-19 @ 05:00:53

Jag visste inte att rosmarin unde få blommor?! Fin syren, jag e på jakt efter en buske, men kan inte bestämma mig. Men en minisyren kanske inte e helt fel?!

Jadu, vi har aldrig lyckats få några körsbär själva från vårt körsbärsträd.



Nu ska jag snart iväg med en kompis till ett event med Eva Solo på Miljögården :-)

Ha det skönt i sommarvärmen!

2009-05-19 @ 17:00:33

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...