Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Sommarens sista suck?


Helt oberörd av frostens kalla klor hänger den där. Det var chilin som fick mig att hämta kameran.

Idag bjuder vår del av skåne på fantastiskt väder! Jag, som fortfarande njuter mammaledighetens sötma, tillbringade förmiddagen i trädgården och förundrars över att den fortfarande bjuder på överraskningar. Det fina ljuset fick mig att hämta kameran och föreviga allt det underbara! Inte illa att i slutet av oktober kunna hitta tre olika sortes bär i sin trädgård. Det är en av anledningarna till att jag älskar mitt Skåne!


Smultron och hallon finns det lite till men blåbäret är nog årets sista.


Höstanemonerna kämpar på!


Purpurapeln bjuder på vackra bär i höstsolens sken.


Kommentarer:

Åhh, fina bilder från trädgården! Vi har också lite hösthallon som kämpar på :)



Älskar JUL ljusstaken som du visar i inlägget nedan, måste ha!!!



KRam Sofie

2009-10-29 @ 14:04:31

...vet du förresten var man kan köpa JUL ljustaken i Sverige? Såg att frakten var 299 danska, lite mycket...!!!

2009-10-29 @ 14:08:25
Anonym

Oh, nu måste det bara vara sommarens sista suck, ler! Med härliga bilder visar du det. Du har förmågan att se det fina. Kram

2009-10-29 @ 14:44:01

Så härliga bilder! :)

2009-10-29 @ 15:04:11

Otroligt fina bilder! Tänk att det fortfarande finns smultron & hallon. Jag såg rödklöver & en blåklocka i väggrenen häromdagen när jag gick promenad... Hade tyvärr ej kameran med mig då. Hoppas att ni får en riktigt mysig helg. Kramisar

2009-10-29 @ 15:48:56

åh, jag vill också hem och plåta sista suckar. men det är så mörkt när jag kommer hem ju!

2009-10-29 @ 16:25:14

Jag trodde sommarens sista sucka var för längesedan! Otroligt att ni har så pass mycket kvar i trädgården, både smultron och hallon och blåbär... fantastiskt! Det får en att känna att det inte är så långt kvar till våren igen :)

2009-10-29 @ 17:17:19

Vackert, hösten är fin tid.

2009-10-29 @ 17:19:58

Visst har det varit en underbar dag idag. Jag har unnat mig tre dagars höstlov med barnen så jag har också varit ute och njutit idag - och räfsat löv. Oj vad de är många när de trillar ner på marken.

2009-10-29 @ 20:04:36

Vilken härlig kontrast med den fina chilin mot alla de döda bladen. Trevlig helg, kram Sandra

2009-10-30 @ 05:53:21

Smultron och hallon nu, det var imponerande. Härligt att få njuta av sin trädgård så långt in på hösten/vintern.

Vi hade några frostnätter för några veckor sedan så det vi hade kvar i trädgården skrumpnade.

Ha en bra helg!

Jenny

2009-10-30 @ 08:00:26

Åh vilka fina bilder!!! Den sista bilden är helt underbar!



Ha en skön helg!



Kram Annette

2009-10-30 @ 21:35:50

Fina bilder!

2009-11-01 @ 15:50:21

Visst e det fantastiskt! Igår höststade vi växthuset och då fick en chili- och en paprikaplanta flytta in för de bar frukt båda två och fler knoppar va på G.

Hallon har vi oxå lite kvar och på tre jordgubbsplantor har det precis mognat bär.



Jag tog oxå en fotorunda i solen i trädgården häromdan o förevigade ljuset och blommorna som finns kvar. De ligger o väntar på att bli redigerade o läggas ut på bloggen :-)

2009-11-02 @ 22:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...