Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Fredagsmys - På terrassen


Terassen är redo för höstmys! Vi har mycket sol på vår uteplats och den värmer gott än så länge.

Jag lånar Malins Fredagsmys-rubrik men håller mig hemmavid denna helg. Tycker att det var igår jag vårstädade och gjorde fint på terassen - men nu är det dags igen. I veckan som gått har jag njutit av det fina vädret medan jag har gjort terassen höstfin. Överblommade fjärilslavendel har fått ge vika för glödande ljung. Än är det värme i luften (åtminstone söderöver) och jag tänker spendera så mycket tid jag kan utomhus och njuta av den vackra tid som hösten faktiskt är! Trevlig helg! :-)




Budda har fått sällskap av höstfin ljung och ser nöjd ut med detta.



Lilltjejen slumrar bakom bambun medan jag pysslar. Kärleksört och lite grönt pryder uteplatsen.



Ingen kan väl klaga på pelargonerna i år! De blommar fortfarande för fullt.


Kommentarer:

Ljuvligt! Ljung är så vackert nu till hösten! Önskar er en kanonfin helg med förhoppningsvis lite sensommarsol! Kramar Emmy

2009-09-11 @ 15:04:25
CHRISTEL

Håller med!

Hösten är väldigt fin. Men tyvärr har vi lite för mkt trädgårdsarbete kvar....

jaja, nu är det ju nästan helg.

kram

2009-09-11 @ 15:24:28
Anonym

Håller med!

Hösten är väldigt fin. Men tyvärr har vi lite för mkt trädgårdsarbete kvar....

jaja, nu är det ju nästan helg.

kram

2009-09-11 @ 15:25:07
Mia

härlig terass också att var på ju:) Här lyser solen med, vilken härlig höst kväll det kommer bli:) ha en fin helg kram Mia

2009-09-11 @ 16:02:18

Oj vilken pelargon, det var mer blommor än blad på den, imponerad!

Visst är det härligt med hösten. Känner också att man måste passa på att njuta lite ute när det är sol. Extra härligt om man har en sådan där fin uteplats!

/Jenny

2009-09-11 @ 16:24:09

Vi har fått en släng av sommarvärme... under dagen i alla fall!

Jag har också en del sommarblommor som fortfarande är fina men i helgen ska en del bort och höstplanteringar ska göras istället.

Så fint du har gjort runt omkring! Pelargonen har du väl inte hjärta att ta bort!

Trevlig helg till er båda!

Kram

2009-09-11 @ 16:51:59

Vad fint du gjort! Fast jag blev ju lite nyfiken på det vida fatet med vad som ser ut som taklökar... :-)

2009-09-11 @ 18:29:25

Så fint du har gjort. Nu får man verkligen passa på att njuta av de sista varma dagarna. Vi åt middag på terrassen ikväll - härligt.

2009-09-11 @ 21:31:44

Det låter väl alldeles underbart att ni njuter av varma dagar på er fina uteplats. Guld värt när den ligger i solläge. Ser jättefint ut!



Även här i Sundsvall är deet varma goa dagar. Så jag tar också tillvara på dagarna. Imorgon blir det nog en tur till skogen för att leta svamp!

Ha en riktigt skön helg. Kram

2009-09-11 @ 23:47:07

Härligt med varm höst! Har oxå avnjutigt tid i trädgården och tittat på Pelargonierna som fortfarande står sej fina, några iaf.



Snart dax för höstplantering!



Ha en fortsatt bra helg!! Kram!

2009-09-12 @ 05:56:52

Tack det är allt skönt att vara hemma igen....

nu ser jag fram emot en vacker solig höst med massa färger och myspys med levande ljus....

ha en fin helg och gotta dej riktigt!

2009-09-12 @ 08:51:16

Så mysigt! Jag tycker buddha huvudet är jättefint:)



Ha en skön helg!

2009-09-12 @ 09:03:37

hehe...ja det är nog i bungalowen under palmträden som folken håller till....absolut! eller så är de ute på stranden och viger sig....vi såg massa brudpar fotas på stranden varje dag! snacka om poppis ställe att gifta sig på, men högklackat på beachen och sidenkavajer kändes lite för uppstyltat tycker jag allt...jag hade nog satsat på barfotabröllop istället...



trevlig lördagkväll!

2009-09-12 @ 18:02:45

Vilken snygg terass ni har! Den förstår jag att ni gillar mycket! Fina blommor/krukor och snygga detaljer och stilleben du fått till!



K R A M // T i n a

2009-09-13 @ 10:01:54
fia

å din terass gav mig inspration att fixa till här hemma . jätte fina träd . och ljung.

kram .

2009-09-13 @ 12:40:30

En super fin ute plats och en super fin blogg :)

2009-09-13 @ 20:41:24

En super fin ute plats och en super fin blogg :)

2009-09-13 @ 20:43:24

Härliga hösten är här!

Fick du meddelandet om torsdag (= ja, samma tid samma plats :))?

2009-09-14 @ 08:53:46

Ni har verkligen en fin & fräsch uteplats! Visste är det kul att få städa bort övervissna sommarblommor & in med fräscha höstväxter! KRAM!

2009-09-14 @ 12:59:15

Ser ljuvligt ut, där hade jag gärna suttit i höstsolen. Må gott

Kram

2009-09-15 @ 08:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...