Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Ny soffa vill ha nya kompisar


Bilder: Mio, Länna Möbler, Urban Living, Ferm Living, Svenssons i Lammhult, H&M, Cosas och Hay

"Inget ont som inte har något gott med sig" brukar man ju säga. En av de goda sakerna med vår flytt är att vi äntligen tillåtit oss att kasta ut vår gamla välinsuttna, bruna TV-soffa från det förra årtusendet. Visst låter det gammalt? Nu när vi är fler i familjen behöver vi gott om plats så att små flickor också ryms när det är dags för fredagsmys. Valet föll på en mörkgrå Modern Living från Mio med divan - något av en hybrid mellan den traditionella hörnsoffan och den modernare med schäslong.

En ny soffa ger naturligtvis en utmärkt ursäkt för att uppgradera soffkuddsförrådet. Att välja stil är dock inte helt lätt... Med grå soffa, vit matta och vita möbler med några få inslag av ek är vi färgmässigt obundna. En lyx som ger beslutsångest... Det färgglatt blommiga från Anna O med lika sprakande följeslagare gör mig glad samtidigt som det grafiskt rena, svartvita och naturnära känns klassiskt och tryggt. Tur att det är lång leveranstid på soffan så att vi hinner fundera. :-)


Kommentarer:

Vad jobbigt det låter att inte få bo hemma men hoppas att ni ändå har det bra i det tillfälliga huset :)

2010-01-12 @ 13:58:07

FÄRG FÄRG FÄRG, Jag röstar för kuddar i färg =)

2010-01-12 @ 14:03:49

HÄRLIGT med ny soffa! Det önskar jag mig också. Vi köpte ny precis när schäslongsofforna kom & då var de så otroligt dyra. Men NU är de ju inte det längre, men det gäller ju att prioritera...



KANONFINT är det med er soffa & hälrigt att kunna välja & vraka bland färger, former & kuddar!



Ha det så bra!

KRAMAR!

2010-01-12 @ 15:10:05

Vilken snygg soffa ni valt! :-) Jag förstår ert angenäma problem, för det finns ju så mycket läckra kuddar i olika stilar att välja bland... Själv hade jag nog valt bland de svarta och vita. Ha det bra! Kram Anna

2010-01-12 @ 15:30:49

Jag tycker helt klart färg! Fick en Anna O kudde i julklapp och blir glad när jag ser den. Jag tycker ofta det blir mer personligt när man blandar in färger.

2010-01-12 @ 19:02:56

Åh vilka trevliga och angenämna problem...Nu hade jag nog känt för färg =) (säger jag som har mest bruntoniga kuddar) hihi

Kram

2010-01-12 @ 20:15:43

Gött med en ny soffa, och härligt med gott om plats för fredagsmys! Och det fina med beslutsångest är att man kan ta både-och. Och alternera när andan faller på.

2010-01-12 @ 22:17:33

Härligt med soffa som alla kan mysa till i! Tänkte också på fredagsmys, där alla är samlade



Jag gillar ju att vara i det samlade gänget, här på sidan, :-)

2010-01-12 @ 22:33:12

Åh, jag har också tittat på den soffan!!! Jag har fortfarande inte helt bestämt mig.. och den här ligger bra till :-)

Kramar

2010-01-12 @ 23:50:15

Jo jag har ju dessvärre lagningarna kvar att göra men det ska nog gå bra hoppas jag

2010-01-12 @ 23:55:14

Härligt att kunna se det positiva i saker! Men det är kanske inte så svårt när man "får" ny soffa! :)

Vad det gäller kuddar så är jag svag för det rent grafiskt svartvita. Färg kan man få in på annat sätt i rummet om man vill.

Har själv samma angenäma problem. Just nu har jag 2 vita, 1 gråa och 2 petrolfärgade kuddar i soffan men det blir nog snart svart och vitt igen!

Irene

2010-01-13 @ 07:57:09

Glömde säga att jag har också grå soffa med "vit" matta och vitt bord till!

/I

2010-01-13 @ 07:57:47

Älska färg :) Är mitt uppe i en tentaperiod som är slut i morgon, därför är det väldigt (läs skitkass) uppdatering på bloggen. Men kolla gärna in dagens inlägg haha :)

2010-01-13 @ 12:52:55

Kuddar kan man verkligen inte ha förmånga av i alla fall! Jag röstar för mest enfärgat/småmönstrat och en och annan som bryter av i sv/v, två olika stora mönster.

2010-01-13 @ 15:03:00

På sommaren har vi fullt av drakar i stan. Målade och pyntade av olika konstnärer. Många jätteläckra och barn tycker om att sitta på dom. Dom flesta är inomhus under vintern



Vi har ett basketlag som heter Dragons, vann SM guld ifjol!



Ha det gott!



Ps Haft en mysig dag med lilla O Ds

2010-01-13 @ 17:56:21

TACK snälla du för tipsen på växterna!!!



Kul med lite inköp. Snygga kuddar finns ju verkligen i massor. Förstår om ni har beslutsångest.

2010-01-13 @ 19:26:14

Ja kuddar finns det mååånga att välja bland där ute... och då blir det så svårt... men roligt!

Ska bli kul att se vad det blir framöver!



Vad härligt att du trivs med ditt jobb! Och trädgårdsarbete kan du ju tack och lov ägna dig åt parallellt, det finns ju alltid att göra..:)

Kram

2010-01-14 @ 09:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...