Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Fredagsmys - På La Bergerie de Félines


Så här mitt i magsjuketider känns behovet av lite verklighetsflykt extra stort. Därför fredagsmyser vi idag på detta urmysiga hotell beläget i Drôme strax utanför Lyon. Huset är som sinnebilden av ett pittoreskt hus i södra Europa. Byggt i sten ligger huset naturskönt omgivet av stora cypresser som om möjligt bidrar till ännu mer stämning åt miljön. På insidan har man dock på ett ytterst stilsäkert sätt mixat den gamla atmosfären med betydligt yngre inredning. Många designklassiker står att finna. Utematplatsen intill stenväggen med vacker dukning och Eames-stolar är närmast perfekt. Precis lika bra är dock inne-matsalen med rejäla öppna hyllor och Pantons S-stol snyggt korsbefruktad med betydligt rustikare bord. Loungen med stylish soffgrupp framför skenet av en enorm öppen spis. Överallt de stämningsskapande stenväggarna. När natten kommer finns det flera vackra sovrum att välja mellan. Själv sover jag i det rogivande sovrummet i svart-brun-vit färgskala. Zzzzz... Trevlig helg! :-)

Bilder Hand

Kommentarer:

Precis så känner jag också, det finns så många olika färgkombinationer som är fina. Svårt att välja!



Vilket mysigt hotell!

2010-01-29 @ 09:49:08

Här kommer vi nog att få en mysig helg!

Det ser så rofyllt ut!

Trevlig helg och hoppas att alla kryar på sig!

2010-01-29 @ 10:34:52

Det första som slog mig var ljuset: det gula skymningsljuset som är lika med sommarkväll!

Ett sånt hus man hoppas snubbla över på Sembo eller Blocket!



Var det samma apotek förresten tror du?

2010-01-29 @ 10:38:07

Ja tack! ...jag tar nästa flyg ;)

Skulle inte ha ngt emot att mysa framför den brasan i kväll!



Trevlig helg på er!

KRam Sofie

2010-01-29 @ 10:38:31

Huset är så himla fint! Där skulle jag gärna spendera en vecka eller två. Inredningen är helt i min smak!

Tack för din fina kommentar!

Trevlig helg!

2010-01-29 @ 11:29:24
Maria L

Mmmmmm...nice!

2010-01-29 @ 12:05:22

Precis! Speciellt om man bor i Amsterdam. Här är det cyklar som gäller!

2010-01-29 @ 12:32:24

Åh,vilken härlig miljö! Dessa stenväggar skulle jag verkligen kunna sitta och njuta en härligt middag vid...

Känns som om det verkligen skulle behövas att komma bort ett tag!

Kramen.

2010-01-29 @ 15:54:52

Oh-my-god! Det var nog det sjystaste ställe jag sett på länge! Vill åka dit NU! Jag ska fredagsmysa med en biofilm: Sherlock Holmes. (Jag och sambon.) Ha en härlig helg!

2010-01-29 @ 16:22:43

Vilket hotell!!! Riktigt riktigt snyggt, dit åker jag mer än gärna. Det är bra att man får drömma sig bort lite...

Ha en bra helg!

/Jenny

2010-01-29 @ 17:43:46

Det var så lite! Jag fick upp ögonen för dem för ungefär ett år sen. Butiken jag gjorde praktik/jobbade extra i sålde deras smycken. Miss Dee har också en massa fint i smyckesväg!

2010-01-29 @ 21:03:53

Kan man verkligen bo så bra...vari ligger kuggen?

Får väl hålla tillgodo med ännu en kall natt o ännu kallare lär det ju bli...Men jag mår ganska bra efter omständigheterna...



Ha det gött!

2010-01-29 @ 21:32:24

Ser riktigt mysigt ut, sitter redan där vid brasan i tanken.

2010-01-29 @ 23:14:17

Åh, vilken härlig miljö att mysa på men sovrummet får vi nog slåss om, så underbart! :)

Trevlig helg!

Irene

2010-01-30 @ 00:21:48

Tack för fredagsmyyyys-bilder, har hälsat på dig några gånger och de senaste fredagarna har det varit speciellt härligt. I veckans fredagshus skulle jag vilja bo, men ha trädgården från förra veckans hus... Önska kan man ju alltid:-D))

2010-01-30 @ 11:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...