Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Vårtecken - Vecka 10

Nu står Magnolian i full blom.

Så var ännu en helg till ända och nu står det maj i almanackan. Både tiden och trädgårdens framfart går i ett högt tempo - det gäller att hänga med. Helgen har bjudit på mycket sociala aktiviteter, men givetvis har vi hunnit med den obligatoriska plantskoleturen och lite grävande också. Fler växter har hittat sin plats i den nyanlagda gången. Trädgårdens höjdare är annars just nu Stjärnmagnolian som står i full blom. Medan annat växer på i sin takt - har den nu sin höjdpunkt på året. För fler vårtecken - kika in till Humlebacken.


Valborg firades med trevliga grannor och obligatoriskt majbål. Sköna maj välkommen!


Handjagaren letades fram ur förrådet och årets första klipp är nu avklarat.


En flikbladig japansk lönn har planterats i nya gången.


Det är verkligen ett nyckelpige-år i år.


Även lite nya gräs har satts i jorden. Här Glansälväxling - en av mästaren Ulf Nordfjells favoriter.


För första gången finns det hopp om blåbär i trädgården.


Alliumen fortsätter att skjuta i höjden


Snart blommar Carmencita-rönnen.


Lite mer Magnolia... Det gäller att njuta - underbart är kort.




Kommentarer:

Ljuvliga vår bilder. Gräsklippning är väl ett nöje nu i början, gräsklipp doftar ju så ljuvligt också tycker jag. (Fast värre för dom som är allergiska).



Går du en liten runda varje dag och tittar på allt och njuter. skulle tro det :-)

Ha en skön dag. //Lissen

2010-05-03 @ 08:40:13

Vad härligt med våren, fina bilder!

Här i Luleå dröjer det ett tag till innan det ser ut så där =)

Kram Rebecka

2010-05-03 @ 09:18:17

Ljuvliga maj! Underbara fotografier med vårkänsla ut i fingertopparna. Har ni vägarna förbi oss är ni alltid varmt välkomna som ni vet. Vore kul att ses snart =)

2010-05-03 @ 10:30:10

Så fina bilder med kort skärpedjup. Vårt majbål blev inte tänt, blåste för mycket...

Jag såg magnolior på vägen till jobbet idag och tänkte ta en bild till nästa måndags vårtecken OCH sen tänkte jag att det har nog Malin idag! Minsann :) tänk vad man känner sina bloggvänner!

2010-05-03 @ 10:34:52
Moa

När Magnolian slår ut så ska man skåla i champagne.. Fina bilder.



Hälsningar

Moa

2010-05-03 @ 11:12:18

Å så mycket fina bilder! en Magnolia skulle jag oxå vilja ha, men jag har förstått att de inte e helt lätta o få o trivas. Jag har tänkt ha ett litet uppstammat träd i en stor korg på vår uteplats, undras om Magnolia finns som uppstammad?! Det hade kanske varit nåt :-)

2010-05-03 @ 11:14:20
C

Vad vacker Magnolian är! Blommar den länge?

Ska ju börja planera trädgård så fort vi är klara inne ;) Ska bli kul!

Kram kram

2010-05-03 @ 11:20:13

Njuter så av era bilder, SÅ VACKRA!!! Jobbar din man som fotograf?

Nu är det mycket grönska i trädgården, härligt! Magnoliorna är ju så vackra! Det är verkligen något som jag njuter av sedan jag flyttat söderut.

Kram, Jenny

2010-05-03 @ 11:41:29

Läckra bilder malin!

2010-05-03 @ 12:58:38

Åh va läckert med Magnolia, de är så fina! Tyvärr dog vår sen har vi inte väckt den tanken till liv igen. Ha en härlig dag

Kram

2010-05-03 @ 14:22:06

Ljuvligt vackert! Det är en härlig tid...

Kramen.

2010-05-03 @ 15:25:02

Här var det riktigt fina vårtecken. Kan förstå att du njuter av din stjärnmagnolia./Kram Merja

2010-05-03 @ 16:22:55

Så härliga vårbilder här med! Som jag skrev hos Irene, så blir jag lite avis på alla som har så mycket som växer i trädgården just nu... :-)



Undrar om vår allium kommer igång snart. Hittills har jag bara sett bladen.

2010-05-03 @ 16:41:20

Här var det många härliga vårtecken, lite avis blir man allt när man bor i norr och ser alla fina blommande bilder s

2010-05-03 @ 17:54:13
Maria L

Fantastiska bilder!

2010-05-03 @ 18:39:44

Magnolia är verkligen helt underbara.

2010-05-03 @ 21:20:41

Riktigt vackra bilder!



SV: Haha, jag misstänker att jag fick det att låta som att det enda gör är att sitta på Facebook? Delvis rätt, men inte hela sanningen skulle jag vilja säga haha :)

2010-05-03 @ 22:16:04

Härligt med vår..

Här är det snö-blandat-regn nu

=(



Trist



Maliin

2010-05-04 @ 08:47:03

Ja, fy vad fort det går nu! Nu vill man verkligen bromsa så man kan få njuta länge! Men vädret skiftar verkligen mellan varmaste varmast till den snö som det kom idag. Är det klokt eller...? Inte riktigt så jag menar med att bromsa :)



Fina bilder! Magnolian är ju magnifik och jag funderar på att skaffa en med, fast på stam. Njuter av grannens så länge! Blåbär köpte vi två nya idag då de vi hade innan inte klarade vinter.

2010-05-04 @ 18:18:37

Vilka underbara vårbilder!!!!



Stor kram

2010-05-04 @ 22:23:56

Vilka härliga & vackra vårfoton! Hoppas att ni har en riktigt skön helg KRAM!

2010-05-08 @ 22:16:33

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...