Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Vårtecken - Vecka 13

Vackrast just nu är hybridnejlikerotens blommor.

Dags för 13:e och näst sista veckan med vårtecken. De här dryga tre månaderna har verkligen passerat i ett ruskigt tempo. I början var det svårt att välja och nu är det snarare svårt att välja bort. Det händer verkligen saker i trädgården nu efter förra veckans efterlängtade värmebölja. Ett säkert vårtecken - som dock inte kom med på bild - var att årets första middagar på terrassen är avnjutna och första rosévinflaskan urdrucken. Säkra vårtecken båda två. Finast just nu är Hybridnejlikeroten som planterades i höstas. Just nu slår den ut sina vackra varmt orange blommor. Snart får den blomma i kapp med Hidcote blue-lavendeln. Längtar... :-) Nästa vecka blir det vårteckensfinal med bilder från från Kolmården. Fler vårtecken från vårt avlånga land hittar ni som vanligt på Humlebacken.

Mängden blommor på smultronen ger löfte om sommar med mycket bär.


Grafiskt snygga är väl det minsta man kan kalla funkians blad.


Våra späda nyplanterade löjtnantshjärtan har svårt att bära alla blommor.


Det är svårt att inte förundras över naturen när den är så här utsökt.




Kommentarer:

Nejlikroten är jättesöt, jag har också det i trädgården men den blommar inte än. Likaså funkia, den är en favorit!

Visst har vi haft en fantastisk helg! Vi har också hunnit med både mat och fika på altan, ätit årets första rabarberpaj bl.a.

Jag tycker inte det var längesedan vårteckensutmaningen startade och nästa måndag är sista gången. Så fort det går, snart är det höst igen! Skojar... :)

Om vi inte "ses och hörs"... ha det så mysigt i Kolmården!

2010-05-24 @ 22:12:03

Vilka fina bilder!!!

//Anna

2010-05-24 @ 22:25:21

Naturen är verkligen helt fantastisk. Vilka vackra växter!

2010-05-24 @ 22:45:11

Så mycket fint! Jag läntar till jag får plantera lavendel. Våra lådor som de ska vara i är inte färdigsnickrade ännu.

Vi har också prickat in dessa vårtecken under helgen som var:

Middag ute - check

Rosévin - check

:-)

2010-05-25 @ 07:23:19

Så många fina blommar! Det är verkligen sprudlande vår nu!

2010-05-25 @ 08:32:58

Njuter som vanligt av era UNDERBARA bilder! En vit löjtnantshjärta ska jag nog införskaffa tror jag.

Ja, värmen var så efterlängtad och det var så härligt att äntligen få lite sommarkänslor.



Och så var det vecka 13 ja, jag var visst kvar i vecka 12, jaja...



Kram, Jenny

2010-05-25 @ 10:10:51

Otroligt vackra bilder - vad har ni för kamera?

Ha en fin dag trots stormen :)

Kram kram

2010-05-25 @ 12:45:07

Åh, så fina bilder! Jag vill också ha vita löjtnantshjärtan i trädgården! Älskar dem! Ha det gott!

2010-05-25 @ 13:12:54

Så vacker den orange blomman är.

Tack för senast, kul att ses!

2010-05-25 @ 13:35:29

åh så fint! älskar blommor. är du florist?:)

2010-05-25 @ 20:13:51

Ja visst har våren gått fort när man tänker tillbaka, och då har dte ändå knappt känts som vår efterosm det varit så kallt... mycket välkommet är alla fina blommor du visar!

2010-05-25 @ 20:36:18

Så många vackra blommor ni har i er trädgård! En härlig variation!



I vecka eller til helgen måste jag verkligen få tid till o köpa lite vår- och sommarblommor till krukorna. Det ser för trist ut nu.



En fråga, vet du hur man gör med daggkåpor som har blivit för stora? Speciellt i min lilla rabatt vid uteplatsen med vattenbadet. De e redan nu alldelse för stora, tänk sen när de börjar blomma!

2010-05-25 @ 22:22:01

Ljuvligt söta bilder! Nu gäller det att njuta av alla fina blommor...det går ju så väldans snabbt förbi!

Kramen.

2010-05-26 @ 10:11:55

Fina bilder ;)

2010-05-26 @ 14:20:29

Åhhh! Vilka vackra bilder!!!

Jag och trädgård går inte så bra ihop så jag har inte så mycket perenna växter att visa ( dessutom hann sambon dra upp mina älskade Astilbe..),satsar på sommarblommor i krukor istället ;)

2010-05-26 @ 15:15:58

sv: Vrf så sent? :P

2010-05-27 @ 08:53:50

jaa visst är det fint! älskar sommarkläder:)



jaha okej! ja blommor är så himla kul att hålla på med:) löjtnantshjärtan är så fina! och har en ganska rolig historia oxå:D

2010-05-27 @ 19:54:27

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...