Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

En gladare framsida


Flitens lampa har inte lyst fullt så starkt som den brukar vad gäller trädgårdsarbete efter sommaren, men lite fixande har vi allt hunnit med. Bland annat har vi gjort oss av med de tråkiga buskar som byggherren så vänligt planterat - men som aldrig gjorde en människa glad. Efter att ha tampats med sega rötter fyllde vi istället på med sjösten och ramade slutligen in det hela med buxbom. Det enda som återstår nu är en stor portion tålamod - och några nypor hönsgödsel - så ska vi nog snart ha en framsida att glädjas över. :-)


Kommentarer:

Vad kul att få se lite mer av huset! Det... och framsidan ser jättefint ut! Tålamod... ja, det får man ha med buxbom men den som väntar på nåt gott (fint i detta fall) väntar ju... alltid för länge!? :)



Och du... dynor finns till Grand Prix-stolen också!

2010-09-22 @ 00:11:45

Så fint, och så roligt att se framsidan av ert hus! Jag ser att du har något som klättrar i två krukor - jag blir lite nyfiken, vad är det för något? Och fungerar det bra med "klättrare" i krukor?



Vi försöker ju fundera lite olika alternativ hemma hos oss, men i år har det inte blivit mycket exekverat. Men till nästa år hoppas jag ta tag i fler saker.

2010-09-22 @ 07:16:29

SUPERFINT!!! Verkligen mysigt & välkomnande! Vilket fint område ni verkar bo i dessutom! Ha en bra dag! KRAM!

2010-09-22 @ 09:24:51

sv: Vad glad jag blir över att du tycker vi har ett fint badrum :)



Snygg framsida! Stilrent och mysigt - en perfekt komination!

2010-09-22 @ 13:55:19

Så snyggt! Även här planteras det buxbom och som du säger nu krävs det tålamod. Riktigt fint med sjösten, älskar sten i trädgårdar.

Ha en bra dag!

Kram, Jenny

2010-09-22 @ 15:24:57

Så fint ni har gjort! Visst är det skönt när man är klar och nöjd!

Kramen.

2010-09-23 @ 08:49:05

Wow så läckert hus ni bor i!!!! Och all sten... sååå snyggt!!!



KRAM

2010-09-23 @ 17:07:21

Ni har verkligen ett öga för detaljer! Sååå fint :)

Jag har lite jobb kvar med vår framsida, men har lite dåligt med idéer tyvärr. Vi har ju sått gräs, satt upp staket, planterat ett träd och en buske. Sen e tanken att till våren ta bort plattorna och lägga singel ist. Ev. ska vi behålla plattorna i mitten som en gång upp mot dörren. Men det finns absolut mer piff man kan göra där.

Grannen har en massa växter på sin ramsida som de ska ta bort allihop bla en massa boxbumsplantor, jag frågade om jag fick några innan de röjde o jag fick ta hur mycket jag ville :) MEn jag vet inte rkitigt vad jag ska göra av dem.

2010-09-23 @ 20:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...