Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Fredagsmys - I trädgården


Den vita Rudbeckian är vacker till och med i visset tillstånd.

Idag fredagsmyser vi i trädgården - närmare bestämt i den böljande gång vi anlade i våras. Den har verkligen vuxit till sig och blivit den mysiga väg in i trädgården som vi hade hoppats. I höst blir det nedgrävning av tulpanlökar och annat smått och gått att glädjas åt när våren kommer, men än så länge njuter vi av höstens blomsterfägring. Ha en riktigt skön helg allihop! :-)

Före... och...

... efter.

Kärleksört i sällskap av japanskt gräs..
Höstanemonen håller ställningarna många veckor till.


Kommentarer:

Oh så fint!!! Jag kommer!:)

Tänk att man redan nu får planera för våren... härligt!

Kram

2010-09-10 @ 08:46:24

Ni har verkligen fått till en prunkande trädgård! Jättemysigt!



Ha en härlig helg!

KRAM!

2010-09-10 @ 09:42:26

Ser härligt ut!

Trevlig helg till dig med.



Kram Sofie

2010-09-10 @ 09:51:13

Så mysigt! Själv ska jag gräva upp det som är kvar av vår trädgård nu i helgen. Bäst att rädda det som räddas kan innan grävmaskinerna kommer och påbörjar dräneringsjobbet på mån!

trevlig helg!

2010-09-10 @ 09:58:07

Supermysigt och vilket väder ni har. Här ösregnar det och har gjort hela dagen..

Goa helgkramar på dig

2010-09-10 @ 14:23:53

Så fint! Och så inspirerande - och hoppgivande att det kan se så där prunknande ut när man börjat från början så att säga. Jag vill genast ut och gräva - typ :) Ha en fin helg!

2010-09-10 @ 19:52:03

Så otroligt fint ni har det, wow! Ha en trevlig helg!

2010-09-10 @ 20:30:04

Vilken härlig fredag! Ser ju väldans mysigt ut...

Här har det varit regn och grått - så vi har myst inomhus med värmeljus och gottis!

Kramen.

2010-09-10 @ 21:09:17

Så vackra höstanemonerna är (alla bilder också). Dom mjuka rundade rabatterna passar in så fint i er trädgård.

Trevlig helg. Kram Lissen

2010-09-10 @ 22:14:05

Så fint det ser ut! Jag blir klart sugen på att få till lite mer rabatter hos oss.

2010-09-11 @ 11:04:48

Så fint det ser ut, gillar den slingrande gången!

Tänk, vi utrotade alla våra fina höstanemoner för några år sedan. Jag var så trött på dom då de spred sig så makalöst, överallt kom dom upp och särkilt i gräsmattan. Lite synd tycker jag att det var med facit i hand. Nu har vi inga alls.

Fortsatt trevlig helg!

Kram

2010-09-12 @ 00:56:47

Så vackert - och vilka fina bilder. Den andra uppifrån ser ut som om ni har hällt på lite extra klorofyll i efterhand, vackert!

2010-09-12 @ 20:59:09

Kikade på lite nya Rudbeckior i plantskolan för några veckor sedan, men trädgårdsmästaren trodde det skulle bli knepigt att övervintra dem i kruka så jag fegade ur. Kanske blir vi med jordlott nästa år och då ska jag inte tveka. Jag gillar din fina lilla trädgård med sina slingrande rabatter där även sensommarens blommor fått sin plats.

2010-09-19 @ 22:04:56

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...