Inne & Ute
 OM BLOGGEN  |  KONTAKTA OSS   

Stor möbel på liten yta


Ramlade över denna interiör idag som omedelbart fångade mitt intresse. Bilden är hämtad från Remodelistas reportage från ett hus designat av danske Søren Rose. Det jag fastnade för - förutom att det är en inbjudande och mysig sitthörna - är att de faktiskt har fått till konststycket att få in en stor soffa på liten yta med ett gott resultat. Vanligtvis tycker jag att en stor möbel i ett litet utrymme är en ganska dålig idé, men inte här... Kanske för att rummet som helhet har få, väl valda, relativt lågmälda - men inte desto mindre snygga - möbler. Att hyllorna är vägghängda och ramar in fönstret - vilket lyfter blicken - gör säkert också sitt till. Nu vill jag ha ett litet TV-rum att mysa i. ;-)

Ännu en vacker vy från samma hus (Bilder Remodelista)

Kommentarer:

Otroligt snyggt välplanerat rum, där den vägghängda hyllan är helt perfekt.



Ha en härlig torsdag. Kram Lissen

2011-08-31 @ 23:27:11

Mycket fint! Jag gillade också hur hyllorna ramade in fönstret.

2011-09-01 @ 22:03:04

Kommentera inlägget här:

Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar:

bloglovin
Twingly Blog Search link:http://inneoute.blogg.se/ sort:published Recent linking posts
RSS 

2.0
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...